رویداد

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۴۰۷

عرضه خارج از شبکه عامل نابسامانی بازار مرغ

ایسنا|عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پرونده‌های مختلفی در خصوص عرضه مرغ به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.او افزود: اگر بتوانیم ورودی مرغ به کشتارگاه‌ها، خروجی مرغ زنده و خروجی گوشت مرغ از کشتارگاه‌ها را در سامانه ثبت کنیم و ورودی مرغ به مراکز عرضه نیز ثبت شود این مشکلات حل خواهد شد.به گفته رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شده از هفته آینده تامین نیاز ۱۰۰۰ تنی گوشت مرغ تهران با زیرساختی که مهیا شده، وزارت جهاد کشاورزی در اولویت خود قرار دهد. در چند روز گذشته نیز تا ۷۰۰ تن روزانه در استان تهران تامین گوشت مرغ انجام شده است.از اوایل آذر با وجود تعیین نرخ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی برای هر کیلو مرغ، قیمت این محصول در سطح خرده فروشی‌ها به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید که بعدا با عرضه مرغ تنظیم بازاری کنترل شد. البته اخیرا دوباره قیمت این محصول اوج گرفت و به حدود ۳۰ هزار تومان رسید. همچنین مرغداران درخواست افزایش قیمت را از ستاد تنظیم بازار مطرح کردند که با آن موافقت نشد و تصمیم‌گیری در این رابطه به بعد از ماه رمضان موکول شد.همچنین با وجود اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار باید قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته‌بندی شناسنامه‌دار دارای زنجیره سرد حداکثر ۳۱ هزارتومان باشد، از میانه آذر این محصول گران‌تر از نرخ مصوب عرضه شده و اول دی ماه قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی‌ها به ۴۰ هزارتومان رسید و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

جشنواره فروش ویژه نوروزی  جایگزین نمایشگاه‌های بهاره

اتاق اصناف ایران|عبدالمجید جلالی، رییس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با بیان اینکه این طرح در راستای حمایت از تولید داخلی است، گفت: نمایشگاه‌های بهاره امسال در قالب جشنواره فروش ویژه در واحدهای صنفی متقاضی برگزار می‌شود و در همین راستا از ابتدای اسفند تشدید نظارت‌ها بر کالاهای اساسی و بازار شب عید انجام پذیرفته است.

جلالی با بیان اینکه فروش فوق‌العاده با هدف تسهیل خرید مردم در شرایط کرونایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: اصناف با نصب پلاکارد می‌توانند تخفیف‌های لازم را با ارایه کالای با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند.وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا و همچنین رکود بازار اصناف، برگزاری نمایشگاه‌ها و ازدحام جمعیت در آنها مناسب نبود و سبب ایجاد پیک دیگری از کرونا می‌شد و به همین دلیل با تصمیم اتاق اصناف ایران و همراهی وزارت صمت و ستاد ملی کرونا این جشنواره‌ با عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» برگزار و واحدهای صنفی کالا را با سود کمتر به فروش می‌رسانند.جلالی افزود: اقلام اساسی مانند گوشت، مرغ و برنج جز کالاهای اساسی و همیشه زیر ذره‌بین هستند لذا تشدید نظارت بر روی اقلام مذکور در کنار کالاهای اساسی انجام می‌شود.رییس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان گفت: واحدهای صنفی متقاضی در این طرح می‌توانند به اتحادیه‌های مربوطه مراجعه کنند که شامل کلیه واحدهای صنفی عرضه آجیل، میوه، کالاهای اساسی، کیف و کفش، پوشاک، لوازم آشپزخانه و شیرینی و شکلات و سایر محصولات می‌شود.جلالی افزود: تقاضای ما از واحد‌های صنفی این است که در جهت حمایت از کسب و کار و حمایت از واحدهای تولیدی نهایت تخفیف را لحاظ کرده و با فروش بالا قدرت خرید مردم را تقویت کنند.

صادرات به اسپانیا  موردی و کنترل شده است

ایلنا| اصغر آهنی‌ها، عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا در مورد وضعیت مبادلات تجاری ایران و اسپانیا اظهار کرد: مبادلات با اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به مشکلاتی که در تبادل بانکی وجود دارد در سطح پایینی است. خرید و فروش از طریق صرافی‌ها و به طرق غیرمستقیم و با شرایط بسیار سختی انجام می‌شود. ‌وی افزود: تبادل پولی بین کشور ما و سایر کشورها، به خصوص اروپایی به دلیل تحریم‌ها؛ سطح خوب، مناسب و باارزشی ندارد. از همین روی بیشتر مبادلات ما با کشورهای اطراف رقم می‌خورد. آهنی‌ها با اشاره به وضعیت صادرات به اسپانیا گفت: صادرات ما به کشور اسپانیا بسیار کم است و عمده دلیل آن نیز مشکلات تبادل مالی است که موجب شده بسیار کم، موردی، محدود و کنترل شده باشد. عموم مبادلات نیز از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود، البته صرافی‌ها ارقام بزرگ را نیز انتقال می‌دهند اما تا یک سطح محدودی می‌توانند این کار را انجام دهند.وی خاطرنشان کرد: معمولا از محل ارزهایی که در دیگر کشورها بلوکه است انتقالات انجام می‌شود اما در حد وسیع چنین کاری انجام نمی‌شود چراکه امکان تبادل بانکی نداریم. به همین علت مشکلات صادرات در این بخش بسیار زیاد است.عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با بیان اینکه پول بلوکه شده بسیار کمی در اسپانیا داریم، افزود: ما اصلا نمی‌توانیم انتقال مستقیم و شناسنامه‌دار داشته باشیم به همین دلیل باید از درگاه‌های غیرطبیعی این کار را انجام دهیم. در این کشورها حتی به ایرانی‌هایی که ویزا یا حتی اقامت این کشورها را دارند اخطار داده شده بود که حساب‌هایشان بسته می‌شود. یعنی حتی برای ایرانی‌های مقیم نیز مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده است.

 

ارسال نظر