خبرخوان

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۳۲۴

واردات موز آزاد شد

دفتر مقررات صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به قائم مقام وزیر صمت در امور دارایی واردات موز را آزاد اعلام کرد. سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات، در نامه‌ای به قائم مقام وزیر صمت واردات ثبت سفارش موز را آزاد اعلام کرد. بر اساس این نامه گروه کالایی موز از ۲۷ به ۲۶ تغییر یافته است. در متن نامه آمده است: «بدینوسیله باستحضار می‌رساند پیرو تصمیمات یکصد و بیست و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار، در نامه شماره ۲۵۸۲۰۱/۶۰ مورخ بیست وپنجم بهمن ماه ۱۳۹۹ معاون محترم بازرگانی داخلی نیز بر انجام آن تاکید شده، ثبت سفارش موز سبز ذیل کد تعرفه ۰۸۰۳۱۰۰۰ از تاریخ دوم اسفندماه ۹۹ آزاد و گروه کالایی آن از ۲۷ به ۲۶ تغییر یافت.

انباشت ۴۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سردخانه‌ها

ایلنا| به گفته فعالان حوزه تولید و عرضه گوشت قرمز میزان تولید سالانه این کالا در کشور به 800 هزار تن رسیده، در همین حال میزان مصرف آن کمتر از 400هزار تن است. به عبارت دیگر در حال حاضر بیش از 400 هزار تن گوشت قرمز مازاد در سردخانه‌های کشور انباشت شده است. منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور، مدعی شد به دلیل مشکلات ذکر شده از 800هزار تن گوشت قرمز تولیدی در سال‌جاری تاکنون 400هزار تن آن به صورت منجمد در سردخانه‌ها انباشت شده است. وی ادامه داد: علاوه بر 800 هزار تن وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات 33 هزار تن گوشت منجمد خارجی را نیز داده است. به گفته پوریان؛ انباشت گوشت قرمز تولید داخل در پی کاهش مصرف همراه با وارداتی که به اعتقاد او در زمان مازاد بیش از نیمی از تولید بی‌معنا است و موجب شده دامداران با بازار بی‌رمق روبرو شوند که فرصت را برای سودجویی افراد فرصت طلب فراهم کرده است. وی قیمت بالای گوشت قرمز در خرده فروشی‌ها به رغم قیمت خرید پایین دام از دامداران را گواه حضور این افراد دانست. پوریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در خرده فروشی‌ها به صورت کاذب به بیش از 130 هزار تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به قیمت خرید دام از دامداران قیمت گوشت قرمز دام سنگین برای مصرف کننده نباید بیش از 90 هزار و دام سبک بیش از 100هزار تومان باشد. وی قیمت خرید هر کیلوگرم گوساله درب دامداری را 38 هزار تومان و هر کیلو گوسفند را 47هزار تومان عنوان کرد.

سامانه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود 

شاتا| وزیر صمت با بیان اینکه حذف بروکراسی اداری در مدیریت اقتصاد کشور موثر است، گفت: وزارت صمت باید حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران را جهت روان‌سازی سرمایه‌گذاری و تولید در دستور کار بگذارد. علیرضا رزم‌حسینی روز گذشته در نشست تخصصی با مدیران کل معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به شرایط تحریم و محدودیت‌های اقتصادی تحمیل شده به کشور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده به کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست‌های متناسب با این شرایط را اجرا کرد تا بتواند از شرایط جنگ اقتصادی عبور کند. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار و بخش تولید باید کمترین دغدغه را برای انجام فعالیت اقتصادی داشته باشند، افزود: وزارت صمت وظیفه دارد در چارچوب قوانین و در حیطه اختیارات قانونی خود، اقدامات و حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران را جهت روان‌سازی سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشد. وی در ادامه استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برای رونق تولید و توسعه صنایع ضروری دانست و با تاکید بر ضرورت شناسایی سرمایه‌گذاران تصریح کرد: شناسایی سرمایه‌گذاران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات مهم در حوزه صنعت است و راه‌اندازی یک سامانه در وزارتخانه به این منظور می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. رزم حسینی در ادامه نشست حذف بروکراسی اداری را در مدیریت اقتصاد کشور موثر دانست و ایجاد امتیازات ویژه و مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران را از جمله اقدامات موثر در جذب سرمایه در حوزه صنایع خواند.

کشف نزدیک به ۱,۵ میلیارد تومان تخلف 

ایسنا| معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) از انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی از بازار شب عید کالاهای اساسی و تشکیل نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان تخلف در نتیجه آن خبر داد. سعید محمدی پور اظهار کرد: از ابتدای طرح بازرسی و نظارت بر اقلام اساسی ویژه ایام پایانی سال تاکنون ۶۰۴۱ بازرسی از عرضه کنندگان کالاهای اساسی شامل گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن خوراکی، برنج و لوازم خانگی و قند و شکر انجام گرفته است. به گفته وی از این تعداد بازرسی، ۳۵۵ پرونده تخلف به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون تومان تنظیم و به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است. محمدی‌پور با بیان اینکه این طرح از ۱۵ بهمن در راستای پایش و نظارت بر بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال آغاز شده، از حضور دستگاه‌های اجرایی و نیز اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی و ... در این طرح خبر داد. همچنین طی دو هفته اخیر بیشترین بازرسی‌های انجام شده درخصوص عرضه کنندگان مرغ و تخم مرغ با ۱۳۹۷ مورد بازرسی بوده که ۱۳۳ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان کشف و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. 

 

ارسال نظر