اخبار ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۹۱

مشارکت ذوب آهن در ساخت راه‌آهن چابهار زاهدان ستودنی است

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه ماینینگ گفت: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور از صنعت ساختمان تا صنایع تولیدی نقش بی‌بدیلی داشته است که همگان به آن واقف هستند.  وی افزود: تنوع و تولید محصولات استراتژیک در این شرکت فرصت‌های بسیاری را در صنایع بالا دست و پایین دست ایجاد کرده است.  استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت و مشارکت این شرکت در طرح‌های بزرگی مانند راه‌آهن چابهار و زیرساخت‌های ریلی استان سیستان و بلوچستان ستودنی‌است و امیدواریم پیوند مجموعه بزرگ ذوب‌آهن اصفهان و استان سیستان و بلوچستان تداوم یابد. وی به لزوم تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب‌آهن اشاره کرد و گفت: با تامین پایدار مواد اولیه، این شرکت می‌تواند با ظرفیت کامل تولید داشته باشد و لذا امیدواریم مسوولان مبنا را بر تامین مواد اولیه کارخانه‌های داخلی قرار دهند تا ارزش آفرینی بیشتری را شاهد باشیم.

    فرماندار شهرستان تفنان: ذوب آهن  اصفهان نقطه عطف صنعت ایران است

فریبا برنایی بجد، فرماندار شهرستان تفنان در بازدید از غرفه ذوب‌آهن گفت: تولید محصول ریل در ذوب‌آهن اصفهان توسعه و پیشرفت استان‌های مختلف کشور و همچنین سیستان و بلوچستان را در پی دارد و این اقدام شاخص، قابل تقدیر است. وی افزود: استان سیستان و بلوچستان در واقع رنگین‌کمانی از معادن است اما متاسفانه از نظر درصد اکتشافات پایین‌ترین رتبه را در سطح کشور دارا است لذا سرمایه‌گذاری ذوب‌آهن در این استان پیشرفت آن و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را در پی دارد. فرماندار شهرستان تفنان خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان نقطه عطف صنعت ایران است و همواره در کنار تولید انواع محصولات فولادی در زمینه مسوولیت اجتماعی نیز دستاوردهای شاخصی داشته است.

برگزاری رویداد فناورانه «کمپ رقابتی هوش مصنوعی» با مشارکت همراه اول

تیم‌های خلاق با حمایت همراه‌اول می‌توانند ایده‌های هوش مصنوعی خود را در یک رویداد 10هفته‌ای به ساخت نمونه اولیه تبدیل کنند. به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رویداد فناورانه «کمپ رقابتی هوش مصنوعی» با مشارکت همراه اول، هاب شهید بهشتی و پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی با هدف حمایت از تیم‌های خلاق در این حوزه برگزار می‌شود و تیم‌های برتر امکان تبدیل ایده خود به پروتوتایپ را خواهند داشت. تیم‌ها و افراد متخصص در زمینه کسب‌وکار هوش مصنوعی پس از ثبت‌نام در سایت استارهاب، وارد مرحله غربالگری می‌شوند و پس از آن طی یک فرآیند 10 هفته‌ای در کمپ رقابتی حضور پیدا می‌کنند تا ضمن استفاده از آموزش‌های تخصصی و منتورینگ حرفه‌ای، ایده خود را به پروتوتایپ قابل ارایه تبدیل کنند. در پایان کمپ، تیم‌ها از طریق یک فرآیند بازی‌وار شده که شرایط بازار واقعی را شبیه‌سازی می‌کند، پروتوتایپ خود را ارایه می‌دهند. 5 تیم برتر این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر کسب رتبه و جایزه، در صورت اخذ امتیازات لازم تا 4 میلیارد تومان خدمات و سرمایه دریافت کنند و وارد روند حمایت‌های تکمیلی شوند. همچنین جوایزی برای تیم‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده که به ترتیب ۲۰ میلیون تومان، ۱۳ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در این ماراتن 10 هفته‌ای، تیم‌ها از خدماتی چون«منتورینگ توسط مجموعه‌های خبره»  AI،   سرویس‌های زیرساختی از جمله سرور، ‌هاستینگ و دامین»، «50 ساعت آموزش عمومی کسب‌وکار و ۵۰ ساعت آموزش تخصصی حوزه‌ هوش مصنوعی» و «فضای فیزیکی در صورت درخواست تیم» به‌صورت رایگان برخوردار خواهند شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت استارهاب به نشانی

http://starhub.info  مراجعه کنند.

قطار توسعه شبکه ارتباطی همراه اول در ایستگاه کرمانشاه

همراه اول با هدف بسط عدالت ارتباطی، از نصب و راه‌اندازی 48 سایت تلفن همراه و 659 تکنولوژی روز موبایل در روستاها و شهرستان‌های استان کرمانشاه ظرف یک‌سال اخیر خبر داد.  به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در راستای توسعه همه‌جانبه عدالت ارتباطی و کسب رضایت مشترکان تلفن‌همراه، ظرف یک‌سال اخیر اقدام به نصب و راه‌اندازی 48سایت تلفن‌همراه و 659 تکنولوژی روز موبایل در روستاها و شهرستان‌های کرمانشاه با صرف هزینه 480 میلیارد ریال کرد. انجام این پروژه که با همت تیم‌های فنی همراه اول، مخابرات استان و شرکت نقش اول کیفیت (ناک) صورت گرفته، بخش دیگری از برنامه فاز ٨ توسعه اپراتور اول تلفن‌همراه را پیش برده است. همراه اول ضمن اجرای بخشی از این پروژه‌ها در قالب خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات (Uso)، از چالش‌های بسیاری مانند شرایط دشوار تحریم، حضور در مناطق صعب‌العبور روستایی و شرایط جوی و آب‌وهوایی مناطق مختلف این استان عبور کرده است.

 

ارسال نظر