اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۹۱۴

تامین ارز برنج  برای جلوگیری از گرانی

ایرنا |رییس ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای، الزامات استمرار تامین برنج را ابلاغ کرد تا از افزایش غیر متعارف قیمت این کالاها ناشی از تغییر سیاست ارزی جلوگیری شود. عباس قبادی در نامه‌ای نسبت به ضرورت تامین مستمر کالاهای اساسی و ضروری تاکید کرده و نوشته است: برای جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت این کالاها ناشی از تغییر سیاست ارزی، ضروری است اقداماتی در خصوص کالای برنج انجام شود. بر اساس این ابلاغیه، کمیته ارزی مکلف شده که نسبت به برقراری امکان ثبت سفارش برنج با ارز نیما و ویرایش ثبت سفارش‌های برنج قبلی ثبت شده با ارز ۴۲۰۰ به نیما بدون هرگونه فرآیند غیر ضرور و همانند سایر کالاهای گروه ۲ اقدام کند. همچنین دفتر مقررات صادرات و واردات مکلف است ظرف یک روز کاری، پیش نویس دست گردان کاهش تعرفه واردات انواع برنج به ۴ درصد را تهیه و نسبت به اخذ مصوبه دست گردان دولت اقدام کند. تا اخذ مصوبه فوق ترخیص برنج توسط گمرک ۱۰ درصد خواهد بود. از سوی دیگر، کلیه محموله‌های برنج که با نرخ ارز نیمایی تامین ارز و اظهار شده است، از پرداخت مابه التفاوت ریالی معاف و گمرک مکلف است همانند رویه‌های پیشین، با حداقل تشریفات نسبت به ترخیص برنج اقدام کند. همچنین ترخیص برنج تامین ارز شده با نرخ نیما نیازمند مجوز دفتر تنظیم بازار یا شرکت بازرگانی دولتی ایران نیست. بر اساس این ابلاغیه، آن دسته از محموله‌هایی که قبل از این تاربخ با نرخ ارز ۴۲۰۰ تامین ارز شده‌اند، منوط به ترخیص کالا به مقصد انبارهای تحت کلید شرکت بازرگانی دولتی ایران و در شبکه توزیع تحت نظارت با مجوز دبیرخانه ستاد تنظیم بازار از پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز معاف هستند. در تبصره این ابلاغیه آمده است: در صورت عدم تمایل واردکننده به تحویل کالا با نرخ ارز ۴۲۰۰ به دولت (شرکت بازرگانی دولتی ایران) بانک مرکزی باید نسبت به اخذ ما به التفاوت نرخ ارز رسمی تا نرخ ارز نیمای روز ترخیص، در چارچوب ضوابط بند ۱۲ هشتاد و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار اقدام کند.

عملکرد مطلوب گاز مازندران  در حوزه مسوولیت اجتماعی

 مشاور اجتماعی وزیر نفت عنوان کرد: با اقدامات خوبی که در سطح شرکت ملی گاز در حوزه مسوولیت اجتماعی صورت پذیرفته؛ می‌توان گفت که شرکت گاز مازندران به توسعه خوبی در این حوزه رسیده است.

سید امیر طالبیان مشاور وزیر نفت در مسوولیت‌های اجتماعی در جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت‌های تابعه در حوزه مسوولیت اجتماعی که با حضور حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: گازهای استانی ما علاوه بر یک مسوولیت ذاتی که رساندن گاز به خانه‌های مردم است، مسوولیت اجتماعی نیز دارند و در آنها نمونه‌های زیبایی از تعامل با ذینفعان، مشتریان و پیمانکاران را شاهد هستیم؛ به عنوان مثال گاز استان مازندران با هلال احمر و سازمان اداره بهداشت یک تیم واحد تشکیل دادند برای حضور در بحران‌ها و این معنای کامل مشارکت است.

 

ارسال نظر