خارجی‌ها می‌توانند در ایران ماهی صید کنند؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۲۴۸
خارجی‌ها می‌توانند در ایران ماهی صید کنند؟

حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مبارک فجر در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: صید آبزیان در آبهای کم عمق با استفاده از صید ترال مخرب است و در آبهای عمیق حتما باید از طریق صید ترال انجام شود با این وجود از دو سال گذشته هرگونه صید صنعتی آبزیان از جمله ترال ممنوع شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: برای ورود هرگونه تکنولوژی روز دنیا به صنعت شیلات ایران هیچ محدودیت نداریم اما اکنون مشکلی برای تامین تجهیزات صید در آبهای عمیق، دور و نزدیک نداریم و تمام نیاز خود را در داخل کشور تامین میکنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در واکنش به صید ترال کشتی‌های چینی در آبهای ایران گفت: ایران توانایی صید آبزیان در هر عمقی دارد و هیچ کشور خارجی از جمله چین را برای صید در ایران نمی‌پذیریم.

چرا کنسرو ماهی تن گران شد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره دلایل افزایش قیمت کنسرو ماهی تن تصریح کرد:  قیمت ماهی تن تغییری نداشته است و صیادان هر کیلوگرم از این محصول را 63 هزار تومان به فروش می رسانند اما سایر هزینه های تولید که شامل هزینه های جانبی می شود تغییر داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی دخالتی در تعیین قیمت کنسرو ماهی تن ندارد و  قیمت این محصول توسط سازمان حمایت تعیین می شود.

وی همچنین اظهار داشت: میزان صادرات آبزیان نیز در سال گذشته 166 میلیون تن به ارزش 556 میلیون دلار بوده است که در 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 67 درصد از لحاظ ارزشی و 27 درصد از لحاظ وزنی رشد داشته است.

 

ارسال نظر