شیوه جدید کلاهبرداری در بازار ارز‌‌های دیجیتال

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - ۲۰:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۹۵۷۸۹
شیوه جدید کلاهبرداری در بازار ارز‌‌های دیجیتال

هشدارهای جدیدی از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر شیوه‌ جدیدی از کلاهبرداری در بازار رمزارز‌ها منتشر شده است. این کلاهبرداری توسط نمایش مبلغ سود غیرواقعی به کاربر و ایجاد وبسایت‌های جعلی صورت می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اکنون فناوری آمیخته شده با اینترنت و کریپتو نیز پر از تله‌های مختلف شده است. با اندکی بی‌اطلاعی در خصوص این شیوه‌ها عواقب جبران ناپذیری کاربران را تهدید می‌کند.

مقامات ایالات متحده از پرونده‌ جدید کلاهبرداری در زمینه کریپتو پرده برداشتند و درباره آن به کاربران هشدار دادند. طبق توصیف مقامات این روش کلاهبرداری، جدید و پیچیده است و قادر خواهد بود میلیون‌ها دلار از سرمایه کاربران را تخلیه کند.

 

 

چگونه کاربر قربانی می‌شود؟

در پرونده‌ای قضایی در ماه نوامبر، سرویس مخفی ایالات متحده اعلام کرد امسال پنچ قربانی آمریکایی در دام کلاهبردارانی که هفت دامنه مشابه وبسایت صرافی بین‌المللی سنگاپور ایجاد کرده بودند، افتادند. قربانیان وسوسه شدند مبالغ سنگینی را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. به گفته مقامات، کلاهبرداران همچنین یک اپلیکیشن جعلی برای تلفن همراه ایجاد کردند.

طبق حکم دادگاه فدرال در ناحیه شرقی ویرجینیا، قربانی‌ها در شهر‌های ریچموند و لس آنجلس به ترتیب 289 هزار دلار و 200 هزار دلار خود را توسط همین سایت‌ها از دست دادند. کاربر دیگری نیز که تصور می‌کرد در عرض یک روز 2.8 میلیون دلار سود کرده ادعا می‌کند رقم سود او در سایت 7 میلیون دلار نمایش داده می‌شد. اما به گفته مقامات آمریکایی سود معاملاتی نمایش داده شده توهمی بیش نیست.

طبق ادعای سرویس مخفی در دادگاه، طی تلاش‌های متعدد هیچ بخشی از سرمایه کاربران به آن‌ها برنگشته است.

 

 

راه‌حل فریب این کلاهبرداری

جیسون کین، معاون دستیار اداره تحقیقات سرویس مخفی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: مردم آمریکا باید در قبال سرمایه‌ای که با زحمت به دست آورده‌اند آگاه باشند. کلاهبرداران ممکن است قربانیان خود را شناسایی کرده و آن‌ها را وادار به سرمایه‌گذاری کنند. مرم باید در فعالیت‌های آنلاین خود هوشیار بوده و آگاهی لازم را در مواجهه با درخواست وجوه از منابع ناشناس را داشته باشند. مقامات آمریکایی در پایان، لینک و آدرس ایمیلی را جهت مواجهه با این‌گونه کلاهبرداری‌ها در اختیار کاربران قرار دادند.

 

ارسال نظر