آغاز سال تحصیلی جدید زیر سایه اما و اگرهای کرونایی

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۷۵۸

این روزها که خبرهای زیادی در مورد افزایش آمار ابتلای کودکان به کرونا منتشر می‌شود و از سوی دیگر برنامه واکسیناسیون هم بر همان روالی که قرار بود انجام بگیرد، پیش نرفته این سوال مطرح می‌شود که آیا سال تحصیلی جدید هم که زمان زیادی به آغاز آن باقی نمانده همچنان باید به صورت مجازی انجام شود یا اینکه آموزش و پرورش تصمیم به بازگشایی مدارس دارد. با توجه به شرایط کنونی به نظر نمی‌رسد که امسال هم دانش‌آموزان بتوانند در مدرسه حضور پیدا کنند.  وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حضور دانش‌آموزان از اول مهر در مدارس الزامی است؟ اظهار کرد: باید ستاد ملی کرونا در این باره تصمیم بگیرد البته مطالعات گسترده جهانی و تجربه غالب کشورها حاکی از آن است که مخاطره‌ای متوجه دانش‌آموزان نیست اما دور بودن از مدرسه مخاطرات قطعی دارد. همه تلاش‌ها در جهت آموزش باکیفیت است. او افزود: بازگشایی مدارس، همزمان با تغییر دولت است و نگرانیم که تغییر دولت به شروع سال تحصیلی آسیب بزند. یک هدف از برگزاری این اجلاس همین است‌. تغییر دولت یک نقطه عطفی است. طی سال‌های گذشته تلاش‌هایی کرده و اقداماتی را انجام داده ایم و می‌خواهیم مجموعه اقدامات را مرتب و یافته‌ها را دسته‌بندی کنیم تا برای شروعی دیگر آماده شویم. یک سال تحصیلی تمام شده و سال جدیدی قرار است، آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریبا ۳۰ درصد از مدارس جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز دارند و به شرط رعایت فاصله اجتماعی بدون مشکل می‌توانند سال تحصیلی را حضوری آغاز کنند، گفت: برخی مدارس در شهرها تراکم بالاتری دارد و اگر ملزم به رعایت فاصله اجتماعی باشیم، دانش‌آموزان را در طول هفته تقسیم می‌کنیم. سال گذشته هم تجربه کسب کرده ایم و دستورالعمل مقامات بهداشتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: واکسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس مدارس نیز در دستورکار است. قرار است واکسیناسیون معلمان از روز عید سعید غدیر آغاز شود و برای رانندگان سرویس هم به محض کلاس‌بندی و مشخص شدن مسیر تردد دانش‌آموزان، قبل از شروع سال تحصیلی واکسیناسیون انجام خواهد شد. 

 

ارسال نظر