فرسایش بادی ۷۴ هزار هکتار از بیابان‌های تهران

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۷۲۸
فرسایش بادی ۷۴ هزار هکتار از بیابان‌های تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه مساحت بیابان‌های استان تهران کم و حدود ۱۰۵ هزار هکتار است، از شرایط بحرانی فرسایش بادی در ۷۴ هزار هکتار از این اراضی خبر داد. علینقی حیدریان افزود: بیابان‌های استان تهران در جنوب و جنوب غربی استان و در محدوده شهرهای ملارد، ورامین، ری، پاکدشت و پیشوا قرار دارند. 

او با بیان اینکه بیابان‌ها به دو قسمت تعریف می‌شوند، اظهار کرد: قسمت‌هایی از بیابان تحت تاثیر فرسایش بادی و قسمت‌هایی در شرایط بحرانی فرسایش بادی قرار دارند که رسیدگی به وضعیت بیابان‌های دارای شرایط بحرانی جزو اولویت اول ماست چراکه در این بیابان‌ها خاک بر اثر وزش باد قابلیت جابه‌جایی در مسافت‌های طولانی را دارد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: اقدامات بیابان‌زدایی مانند کاشت نهال، بذرکاری و بذرپاشی را در این مناطق انجام می‌دهیم تا فضای سبز بوته‌ای ایجاد شود و جلوی فرسایش بادی را بگیرد. 

در این جهت درختچه‌هایی مانند تاغ، آتریپلکس، قره داغ و اسکنبیل را کاشته‌ایم که البته سهم «تاغ» بیشتر بوده است. حیدریان در پایان گفت: تاکنون در بیش از ۲۰ هزار هکتار از بیابان‌های دارای شرایط بحرانی فرسایش بادی عملیات بیابان‌زدایی انجام شده و سال جاری قرار است در ۵۰ هکتار این اقدامات انجام شود.

 

ارسال نظر