کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۰۲۵

    حدود ۱۰ هزار صفحه از نوشته‌ها و مقالات فیزیکدان نظری، استیون هاوکینگ در یک بایگانی مخصوص توسط کتابخانه دانشگاه کمبریج در انگلستان حفظ خواهد شد. علاوه بر آن این نوشته‌ها به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.وسایل شخصی دفتر هاوکینگ نیز توسط موزه علمی انگلستان خریداری شده است.این دو خرید به عنوان بخشی از یک توافقنامه مالی صورت گرفته که در آن وراث می‌توانند مالیات ارث را با بخشیدن اقلامی قابل توجه به کشور پرداخت کنند. در این مورد مقاله‌ها ارزشی برابر با ۲.۸ میلیون پوند داشت و ارزش وسایل مربوط به دفتر کار هاوکینگ نیز ۱.۴ میلیون پوند ارزیابی شد. 

     محققان دانشگاه بُن در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند به نظر می‌رسد نسبت به آنچه پیشتر تصور می‌شد، ژن«Plexin-A1» نقش گسترده‌تری در رشد مغز داشته باشد.به گزارش مدیکال اکسپرس، یکی از نکات جالب ژن یاد شده این است که بسته به اینکه کدام قسمت از ژن تحت تأثیر قرار گیرد، جهش‌های آن به صورت غالب یا مغلوب به ارث می‌رسد.این ژن زمانی مورد توجه محققان قرار گرفت که آنها دختری را با ناهنجاری شدید مری، مغز و چشم در بیمارستان دانشگاه بن مورد بررسی قرار دادند. تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان داد که ژن Plexin-A1 وی با افراد سالم متفاوت است.

   «ایلان ماسک» بنیان‌گذار و رییس شرکت فضایی خصوصی «اسپیس‌ایکس» به‌طور رسمی اعلام کرد که موشک «استارشیپ» سال آینده از وسط اقیانوس به فضا پرتاب خواهد شد.«ایلان ماسک» در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که کار ساخت سکوی پرتاب فضایی شرکت «اسپیس‌ایکس» در اقیانوس موسوم به «دیموس»به خوبی در حال پیشروی است و سال آینده می‌تواند میزبان پرتاب موشک «استارشیپ» باشد.این سکوی پرتاب دریایی یک سازه دریایی است که به عنوان بخشی یکپارچه از سیستم موشکی «استارشیپ» عمل خواهد کرد.

 

ارسال نظر