تهران به ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا نیاز دارد

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۰۷
تهران به ۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا نیاز دارد

در استان تهران حدود ۱۰ میلیون نفر داوطلب واکسیناسیون کرونا وجود دارد و با توجه به دستورالعمل تزریق ۲ دُز واکسن برای هر فرد، عدد واکسیناسیون نهایی به ۲۰ میلیون تزریق می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال سن در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شده و سایر گروه‌های سنی نیز به مرور به جمع مراجعه‌کنندگان مراکز بهداشت اضافه می‌شوند.دکتر جلیل کوهپایه‌زاده به سهم ۴ میلیون نفری دانشگاه علوم پزشکی ایران در واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: این میزان واکسیناسیون عدد کوچکی نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد ساز و کار چندین ماهه در کنار ارایه سایر خدمات ضروری که در حال انجام است، وجود دارد. او خاطرنشان کرد: در حال حاضر دغدغه نبود واکسن نداریم و از این فرصت باید برای پوشش سریع و حداکثری واکسیناسیون مردم بر اساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اقدام کنیم.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه حمایت خیرین سلامت در این اقدام بزرگ را فراموش نکنید، افزود: همه‌گیری کرونا و در حال حاضر واکسیناسیون همگانی موجب شده تا فرهنگ مشارکت‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود و این همگرایی و توجه فرصتی بزرگ برای نظام سلامت است.

 

ارسال نظر