کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۰۹

   در آخرین تحقیقاتی که در مجله سل منتشر شده، علت بزرگی مغز انسان را وجود یک ژن خاص عنوان کرده که علت و سبب این تفاوت و تمایز شده است. نسبت حجم مغز انسان به کالبد او در مقایسه با سایر جانداران بسیار بیشتر و بزرگ‌تر است، درحالی که جنین انسان همان اندازه گوریل و شامپانزه بوده اما حجم مغز جنین انسان سه برابر مغز این حیوانات است . 

   سیستمی که به تازگی ایجاد شده است و از نظر بیومارکر‌های خون مرتبط با اختلالات خلقی نظارت می‌کند می‌تواند به روش‌های جدیدی برای تشخیص و درمان افسردگی و اختلال دوقطبی منجر شود که همه با یک آزمایش خون ساده شروع می‌شود.آزمایش خون ممکن است چنین ارزیابی‌های سلامتی را برای بررسی اینکه آیا علائم افسردگی به عوامل دیگر مرتبط است را اطلاع دهد اما برای تشخیص عینی و مستقل خود بیماری از آنها در عمل بالینی استفاده نمی‌شود. 

   محققان در اجلاس سالانه انجمن امریکایی تحقیقات سرطان (AACR)، اعلام کردند: داده‌های کارآزمایی بالینی جدید نشان می‌دهد که یک داروی پیشرفته آزمایشی با نام Tebentafuspدر بیماران مبتلا به سرطان نادر اما تهاجمی چشم تقریباً نیمی از خطر مرگ را کاهش می‌دهد.ملانوم یووآل بیماری است که تاکنون هیچ درمان پزشکی نداشته همچنین در 50 سال گذشته از نظر تحقیقات بالینی نیز هیچ پیشرفتی نشان نداده است. 

 

ارسال نظر