کوتاه و خواندنی

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۵۶۴

    محققان امریکایی ساختار تار عنکبوت را به موسیقی ترجمه کرده‌اند. به گفته آنها این روشی برای برقراری ارتباط با عنکبوت‌ها است.برای این منظور محققان انستیتو MIT فرکانس‌های مختلفی از صوت هریک از رشته‌های تار را به نوت موسیقایی خاصی مرتبط و سپس آنها را در الگوهای خاصی ترکیب کردند تا ملودی‌هایی بسازند.

    محققان کشور طی تحقیقاتی نشان دادند که استفاده از لیزر کم‌توان بر سلول‌های بنیادی فولیکول مو می‌تواند بقا و تکثیر این سلول‌ها را افزایش دهد. امروزه برای درمان ریزش مو از لیزرهای کم‌توان استفاده می‌کنند تا تکثیر سلولی را افزایش دهند. لیزرهای کم‌توان، لیزرهایی هستند که اثر حرارتی بر روی بافت نمی‌گذارند و با تحریک نوری سلول، باعث واکنش‌های نوری در بافت می‌شوند. 

    ناسا رسما اعلام کرد قصد دارد هفته آینده با همکاری اسپیس ایکس، ۴ فضانورد دیگر را با فضاپیمای کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. طبق اعلام ناسا این اعزام قرار است در تاریخ۲۲ آوریل یعنی پنجشنبه آینده انجام شود که اتفاقا روز زمین است. بر همین اساس موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس و فضاپیمای کرو دارگون از سکویA ۳۹ در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب می‌شوند.

 

ارسال نظر