درآمد میلیونی سرکرده باند فامیلی کودکان کار

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۷۰
درآمد میلیونی سرکرده باند فامیلی کودکان کار

هیچ‌کدامشان کودکان پولداری نیستند؛ چه برای خانواده‌شان کار کنند، چه برای کسی که از آنها برای درآمدزایی سوءاستفاده می‌کند. برخی کودکان خیابان در باندهایی به کار گرفته می‌شوند که سرکرده باند روزانه حتی بیش از یک میلیون تومان درآمد کسب می‌کند.

رییس اداره اجتماعی فرمانداری تهران با بیان اینکه باید کودکان کار را با باندهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، تفکیک کرد از نگهداری 10 خواهرزاده و برادر‌زاده در یکی از مراکز خبر داد که به عنوان کودکان کار در خیابان‌ها مشغول به کار بودند و هر یک روزی صدهزار تومان درآمد داشتند و به این شکل روزی یک میلیون تومان به فردی که آنها را ساماندهی می‌کرد، می‌رسید.

فرزانه مروستی افزود: یکی از دلایل وجود آسیب‌های اجتماعی زیاد این است که برنامه‌های مقابله با معضلات اجتماعی از جمله کودکان کار متناسب با استان تهران نبوده است. او اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌یی برای کودکان کار در دستور کار قرار گرفته است که دستگاه متولی آن بهزیستی است. بر اساس مصوبه سال ۷۸ در خصوص ساماندهی متکدیان و ساماندهی کودکان کار سال ۸۴ و سایر قوانین باید نسبت به ساماندهی و جمع‌آوری کودکان کار اقدام شود و این مساله نیز طبق قانون بر عهده فرمانداری نیست. او با اشاره به مصوبه شورای اجتماعی در خصوص جمع‌آوری کودکان کار اظهار کرد: جامعه هدف این مصوبه کاملا مشخص است و قطعا کودک کاری که برای درآمد خود یا خانواده‌اش کار می‌کند، نیست. کودکانی در چهارراه‌ها اقدام به تکدی‌گری می‌کنند از نظر فرمانداری قابل جذب هستند تا توسط مددکار اجتماعی پذیرش شوند.

 

ارسال نظر