تهرانی‌ها؛ رکورددار خرید کتاب

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۷۸
تهرانی‌ها؛ رکورددار خرید کتاب

با سپری شدن دو هفته از اجرای طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور، تهرانی‌ها با خرید بیش از ۱۴۰هزار نسخه کتاب، رکورددار تعداد خرید کتاب در این طرح شدند.

به گزارش مهر، تاکنون در این طرح استان تهران با ۱۲۶ کتابفروشی و فروش ۱۴۰هزار و ۹۴۲ نسخه کتاب توانست، رتبه اول پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب را به خود اختصاص دهد.

همچنین استان خراسان رضوی با ۷۶ کتابفروشی خود و فروش ۲۹هزار و ۲۴۲ نسخه کتاب در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد و استان اصفهان هم با مشارکت ۹۱ کتابفروشی و فروش بیش از ۲۴ هزار و ۴۲۷ کتاب، رتبه سوم طرح تابستانه کتاب به لحاظ تعداد خرید کتاب را از آن خود کرده است.

۲۰ کتابفروشی فعال استان خوزستان هم توانستند با فروش ۱۴هزار و ۴۷۰نسخه کتاب رتبه چهارم بیشترین خرید کتاب از بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در این طرح را به خود اختصاص دهند و استان فارس نیز با مشارکت ۴۴ کتابفروشی فروش ۱۳هزار و ۲۴۵ نسخه کتاب را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین استان قم با ۸۵ کتابفروشی و فروش ۱۲هزار و ۵۶۰ نسخه کتاب ششمین استان پرفروش بر اساس تعداد خرید کتاب شناخته شده است. بر اساس این گزارش، اجرای طرح «تابستانه کتاب» با شعار «اینچنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده است. از بین ۸۲۷کتابفروشی تاییده شده در این طرح ۶۳۰ کتابفروشی از مراکز استان‌ها و ۱۹۷کتابفروشی از شهرستان‌ها عضو طرح شده‌اند. علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح (به مدت ۲۰روز برای مراکز استان‌ها و به مدت ۳۰روز برای شهرستان‌ها) از تخفیف ۲۰ تا ۲۵درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰هزار تومان استفاده کنند.

 

ارسال نظر