کیم جونگ یانگ از کره‌جنوبی رییس اینترپل شد

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۱۷۴

گروه جهان|پلیس بین‌الملل که مقر اصلی آن در لیون فرانسه است چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از انتخاب کیم جونگ یانگ به عنوان رییس جدید خود خبر داد. این افسر پلیس اهل کره جنوبی پیش از این نیز و در پی استعفای ناگهانی و عجیب رییس پیشین اینترپل ریاست موقت این نهاد را برعهده داشت.

 به گزارش یورونیوز و طبق بیانیه اینترپل، کیم جونگ یانگ با سیستم حداقل دو سوم آرای موافق برای مدت دو سال انتخاب شده است. در روزهای اخیر و در حالی که احتمال انتخاب نامزد روسی برای تصاحب این پست بالا رفته بود، کشورهای غربی و از جمله ایالات متحده امریکا نگرانی خود را از تحقق چنین احتمالی ابراز کرده بودند.

چهار عضو کنگره امریکا با انتشار یک نامه سرگشاده، نمایندگان ۱۹۲ کشور جهان را به رای دادن به کیم جونگ یانگ دعوت کرده بودند. دولت روسیه این رویکرد را مصداق سیاسی‌کاری خوانده و محکوم کرده بود.

اینترپل بزرگ‌ترین تشکیلات پلیس در جهان است که وظیفه هماهنگی فعالیت‌های پلیس کشورهای عضو، از جمله در زمینه افراد ناپدید شده و تحت پیگرد را بر عهده دارد. این سازمان که ۱۹۲ کشور عضو آن هستند، وظیفه خود را «تسهیل کار پلیس در سراسر جهان به منظور ایجاد دنیایی امن‌تر» ذکر کرده است. مقر اصلی اینترپل در شهر لیون فرانسه قرار دارد.

 

 

ارسال نظر