اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۶:۳۱
کد خبر: ۱۵۳۶۰۳

زمین‌خواری سیستمی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زمین‌خواری در برخی موارد سیستمی است از دستگاه‌های متولی خواستار همکاری بیشتر با قوه قضاییه برای تخریب ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز شد. شکور پورحسین درباره این موضوع گفت: با ارزیابی مثبت قلع و قمع بناهای احداثی غیرمجاز در اراضی کشاورزی، گفت: همراهی دستگاه قضا برای صدور مجوز مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی جای تقدیر دارد. از دستگاه‌های متولی خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها با قوه قضاییه برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم چرا که باید با سودجویانی که اقدام به تغییر‌ کاربری اراضی کشاورزی می‌کنند با جدیت برخورد شود. وی با تاکید بر ضرورت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ادامه داد: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقتصاد دچار مشکل خواهد شد بنابراین نیاز است با سودجویان در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز قاطعانه برخورد شده و هیچ مماشاتی در این رابطه صورت نگیرد. این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اغماض‌ها، تخلفات و رانت‌هایی در این رابطه وجود دارد که منجر به ساخت‌های غیرمجاز می‌شود که می‌طلبد گشت‌های شهرداری‌ها و بخشداری‌ها نظارت مناسبی را بر ساخت و سازها داشته باشند و بی‌شک با اقدامات پیشگیرانه مناسب شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز نخواهیم بود و هزینه مضاعفی به مردم وارد نمی‌شود. متخلفان و سودجویان باید بدانند که در صورت هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز قانون به‌شدت با آنها برخورد خواهد کرد. زمین‌خواری در برخی موارد سیستمی است زیرا درآمد سرشاری برای دولت در پی دارد البته قوه قضاییه در این رابطه نیز می‌تواند ورود و از ساخت و ساز جلوگیری کند.

تحریم‌ها، دارو و موادغذایی را هدف قرار داده است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحریم‌های دشمنان مشخصا دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را هدف قرار داده است. ایرج حریرچی درباره تشدید تحریم‌های بانک مرکزی ایران از سوی امریکا که خرید غذا و دارو را دچار اختلال می‌کند، گفت: تحریم‌های دشمنان برخلاف ادعای دروغین آنها که مطرح می‌کنند، هیچ تاثیری بر دارو و مواد غذایی نخواهد گذاشت، مشخصا دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را هدف قرار داده است. عمده اقداماتی که برای اعمال این تحریم‌ها انجام می‌دهند، ایجاد محدودیت‌های بانکی است و سعی می‌کنند آن را تشدید کنند. او افزود: البته تنها تلاش آنها از طریق اقدامات بانکی نیست، بلکه برخی شرکت‌های داروئی و تجهیزات پزشکی بطور مستقیم محصولات را به ما تحویل نمی‌دهند. حریرچی با تاکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها بیان کرد: با توجه به خودکفایی عمده‌ای که در تامین دارو داریم، و با توجه به اینکه از لحاظ عددی ۹۷ درصد داروهای کشور و ۶۷ درصد مواد اولیه تولیدات داروئی را خودمان تامین می‌کنیم و همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیداتی که انجام شده است، هیچ نگرانی‌ از لحاظ تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نخواهد داشت. معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است، گفت: مردم مطمئن باشند که تمام نیازهای داروئی آنها به موقع و با قیمت مناسب در دسترس‌شان خواهد بود.

آغاز ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: ثبت‌نام اینترنتی مرحله نخست وام ضروری ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در سال ۹۸ از امروز (دوشنبه اول مهرماه) آغاز شد. زهرا ‌زاده‌غلام با بیان اینکه مبلغ وام ضروری امسال ۷ میلیون تومان است، اظهار کرد: کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، می‌توانند از امروز (اول مهرماه) و به مدت یک ماه یعنی تا پایان مهرماه ۹۸ با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. او اقساط وام ضروری امسال را همچون سال‌های گذشته، ۳۶ ماهه و با کارمزد سالانه ۴ درصد اعلام و بیان کرد: متقاضیان طبق شرایطی که در سامانه ثبت‌نام وام ضروری در سایت صندوق درج شده است می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند و توصیه ما به این عزیزان خواندن دقیق موارد مطرح شده است. ‌زاده‌غلام با بیان اینکه ثبت نام در سامانه وام ضروری، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق دریافتی و... مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی آنها در سایت صندوق بازنشستگی اعلام خواهد شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: پرداخت وام ضروری ۷ میلیون تومانی مرحله نخست به بازنشستگان و موظفینی که واجد شرایط دریافت وام تشخیص داده شوند، به صورت ماهانه و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل صورت می‌گیرد و بدیهی است، وام ضروری متقاضیان دارای اولویت‌های اول به ترتیب در ماه‌های ابتدایی پرداخت می‌شود. پرداخت نوبت ششم و پایانی وام ضروری ۵ میلیون تومانی نیز در مهرماه ۹۸ و به زودی انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر