اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۹۷۳۲

هاشمی: نگذاشتیم نوسان ارز بر سلامت اثر بگذارد

وزیر بهداشت گفت: تاکنون اجازه نداده‌ایم که نوسان بازار ارز بر حوزه سلامت و محصولات آن، اثرگذار باشد.

حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت خیریه الغدیر بومهن، در خصوص تاثیر نوسان ارز بر قیمت تجهیزات پزشکی، گفت: با تصمیم شب گذشته رییس‌جمهور و مسوولان اقتصادی دولت، باید ببینیم که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی چه تکلیفی دارند و ما پیش‌بینی‌هایی داشتیم و تا قبل از جلسه شب گذشته، بلاتکلیف بودیم که خوشبختانه با تصمیم شب گذشته وظایف دستگاه‌ها مشخص شد.

وزیر بهداشت با اشاره به تامین مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی با استفاده از ارز خارجی، یادآور شد: نوسان بازار ارز حتما روی دسترسی و قیمت مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در بازار، تاثیرگذار است و یک طرف هم بیمه‌ها به عنوان خریداران خدمات هستند و حتما باید تدبیر جدیدی اندیشیده شود. هاشمی اظهار کرد: اجازه نداده‌ایم که نوسان بازار ارز روی حوزه سلامت و محصولات آن اثرگذار باشد اما این اقدام هم خیلی منطقی نیست؛ چون وارد‌کننده باید با قیمت روز، دلار، خرید کند و فشار هم تا اندازه‌یی قابل تحمل است و تصمیمات ما باید علمی و منطقی باشد، اما امیدواریم که با توجه به اراده دولت که شب گذشته اعلام شد، مشکلی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پیش نیاید.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بازدید خود از بیمارستان در حال ساخت خیریه الغدیر بومهن گفت: یکی از مشکلات تهران این است که شهرستان‌هایی در آن ایجاد شده که هیچ فکری برای خدمات مورد نیاز آنها از جمله خدمات بهداشتی و درمانی نشده است.

هاشمی اظهار کرد: این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی توسط مرحوم جابرانصاری یکی از خیرین بزرگوار بنا شده و تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اگر این بیمارستان ساخته نمی‌شد، هیچ امکانات درمانی در این منطقه وجود نداشت و مردم باید به تهران مراجعه می‌کردند. وزیر بهداشت افزود: برای جمعیت بیش از نیم میلیون نفر در سال‌های آینده، با همکاری استانداری تهران در تامین زمین مورد نیاز و پیش بینی بودجه توسط نمایندگان تهران و سازمان برنامه و بودجه در بودجه سنواتی، باید بیمارستانی با ظرفیت تخت بالا ساخته شود تا این نیاز اساسی مردم در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی آنها، ارائه شود.

استادان چای جهان در ایران دوره می‌بینند

دوره‌های آموزشی انجمن بین‌المللی TMCدر ایران از ۲۷ تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷ و مسابقات ملی آماده‌سازی چای و سرو آن هم زیرنظر این نهاد بین‌المللی در مهرماه همین سال برگزار می‌شود.

مسابقات ملی آماده‌سازی و سرو چای بر پایه آموزش‌ها و استانداردهای TMC در ایران برگزار خواهد شد.

 TMC که مخفف Tea masters cup است یک انجمن تخصصی و غیر دولتی در زمینه آموزش، توسعه، فرهنگ‌سازی و برگزاری مسابقات جهانی چای است و هم‌اکنون ۱۶ کشور تاثیرگذار صنعت چای جهان عضو آن هستند. دوره‌های آموزشی این نهاد؛ خردادماه و مسابقات آن مهرماه در ایران برگزار خواهد شد.

عضویت ایران در این نهاد بین‌المللی با همکاری و نظر مساعد احمدرضا بخشی رییس کمیسیون تخصصی چای ایران و تلاش حسن افشاری نماینده این کمیسیون و رابط TMC در ایران ممکن شده است. خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی نوش آنلاین برای اطلاع بیشتر از عضویت ایران در این انجمن و مسابقات ملی چای و دوره‌های آموزشی با آنها گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید. احمدرضا بخشی رییس کمیسیون تخصصی چای ایران گفت: «مناسب دیدیم این نهاد بین‌المللی که از اعتبار جهانی برخوردار است در ایران یک نمایندگی داشته باشد. بر همین پایه کمیسیون تخصصی چای ایران با معرفی نماینده خود به این مجموعه توانست TMC کاپ را تحت لوای خودش به ایران دعوت کند و امکان برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات آن در ایران فراهم شود.»

 

ارسال نظر