در شهر

۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۳۷۹

تغییر ساعت طرح ترافیک از امروز

همزمان با تغییر ساعات کاری کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی تهران، از ابتدای شهریورماه و شروع ساعات کاری از 7:30 تا 14:30، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از تاریخ مذکور از 8:30 تا ۱۶ اجرا خواهد شد. به گزارش ایلنا، با استناد به شصت و هشتمین صورتجلسه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و نیز با توجه به بازگشت ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها به ساعت: 7:30 تا 14:30، لذا از ابتدای شهریور ماه، ساعت اجرای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران از ساعت 8:30 تا ۱۶ خواهد بود. در این تغییر زمانی، شهروندان می‌توانند یک خروج رایگان پس از ساعت 14:30 از این دو محدوده داشته باشند، همچنین ساکنین محترم طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا هم خواهند توانست پس از ساعت 14:30 به دو محدوده فوق یک ورود رایگان داشته باشند. گفتنی است، این تصمیم همزمان با ابلاغیه استانداری تهران مبنی بر شروع ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها از ابتدای شهریور ماه از ساعت 7:30 تا 14:30 و برای تسهیل در تردد شهروندان محترم اخذ و اجرا خواهد گردید.

آغاز دوباره فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران

فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران (به غیر از سالن‌های سرپوشیده و مجموعه‌های آبی) با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و با ۳۰درصد ظرفیت، از امروز از سرگرفته می‌شود. به گزارش مهر، زمین‌های چمن فوتبال، اسکیت، مجموعه‌های سوارکاری و ایستگاه‌های ورزش شهروندی در بوستان‌ها فعال خواهند بود. بر این اساس، به مدیران مجموعه‌های ورزشی انجام مداوم ضدعفونی کلاس‌های ورزشی، تب سنجی و سنجش اکسیژن خون و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است. شهرداری تهران بیش از ۱۱۰۰ مجموعه ورزشی و زمین چمن در مناطق ۲۲ گانه در اختیار دارد که به شهروندان خدمات ورزشی ارایه می‌دهد.

ورود دادستانی برای نظارت بر اجرای طرح شهید سلیمانی

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اعلام تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در ۶ راهبرد گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا مقرر شد، دادستانی با هماهنگی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های نظارتی بر کل فرآیندهای اجرای این طرح به ویژه اجرای پروتکل‌ها در اصناف نظارت کند. زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی از اواسط سال گذشته در تهران در حال اجرا است. محور اصلی طرح شهیدسلیمانی در مرحله اول بیماریابی سریع به واسطه شناسایی فرد مبتلا یا افراد در ارتباط با فرد مبتلا بوده است که در شش مرحله ارتباطات محل کار و خانواده فرد بیمار پیگیری می‌شود و افراد تست رایگان می‌دهند.  او با بیان اینکه با شروع واکسیناسیون در کشور، اجرای واکسیناسیون نیز بخشی از طرح شهید سلیمانی شد، افزود: بیشتر انرژی و توان بر روی مساله واکسیناسیون گذاشته شده و به نظر می‌رسد، طرح شهید سلیمانی تضعیف شده است.  نصیری اضافه کرد: در صورتی که بحث ردیابی ارتباطات بیماران در دنیا نیز یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در کنار اقدامات خودمراقبتی و مساله واکسیناسیون اهمیت پیدا می‌کند و همین بالارفتن آمار شیوع و بستری بیماران و عدم شناسایی بیماران در مرحله‌ای که شاید علائمی نداشته باشند، اما ناقل باشند، یکی از موضوعاتی است که اجرا و عدم اجرای آن می‌تواند بر روی طرح شهید سلیمانی تاثیر بگذارد.  مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: همین موضوع در ستاد ملی کرونا نیز مطرح شد و قرار است طرح شهید سلیمانی با قوت بیشتر و ۶ راهبرد اصلی در کل کشور ادامه پیدا کند.  او با اشاره به ۶ راهبرد در نظر گرفته شده در طرح شهید سلیمانی گفت: راهبرد اول واکسیناسیون عمومی است که مطابق با سند ملی پیش می‌رود. نصیری گفت: دومین راهبرد بحث بیماریابی فعال یا شناسایی افراد در معرض تماس نزدیک و رهگیری هوشمند آنها است که در مرحله اول نیز انجام می‌شد و مجددا فعال می‌شود و کار دنبال خواهد شد. 

 

ارسال نظر