تغییر روند برکت

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۰۸
تغییر روند برکت

در این گزارش سعی داریم تحلیلی بر عملکرد چندماهه گروه صنعت مواد و محصولات دارویی از جمله سهام برکت داشته باشیم. سود خالص ۳۴ شرکت فعال در این صنعت در تابستان گذشته رشد ۷۷ درصدی را نسبت به فصل بهار نشان می‌دهد. همچنین داروسازان در ماه‌های نخست سال 1399 توانستند به واسطه ویروس کرونا و دیگر عوامل رشد 57 درصدی را تجربه کنند.

شرکت گروه دارویی برکت در تاریخ 1389 به صورت سهامی خاص با نام شرکت نوین دارویی تدبیر تشکیل شده است و طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده 1395 در راستای بورسی شدن، نام شرکت به شرکت گروه دارویی برکت تغییریافت. گروه دارویی برکت در شرکت‌های تولیدی- بازرگانی دارویی و تکنولوژی‌های نوین دارویی سرمایه‌گذاری نموده است.میزان سهام شناور شرکت برابر 34 درصد از کل شرکت می‌باشد. به عبارتی دیگر از 5800 میلیون سهم، 1972 میلیون سهم توسط سهامدار خرد در بازار سهام مورد داد و ستد قرار می‌گیرد که با بررسی نمودارهای تحلیل بنیادی این نماد، این نتایج به دست آمده است.شرکت گروه صنایع شفافارمد از زیر مجموعه‌های برکت اقدام به تولید واکسن کرونای نموده است .فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن «کووایران برکت» با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در فاز دوم، این واکسن به حدود 400 نفر و در فاز سوم به 20 هزار نفر تزریق خواهد شد. همزمان با انجام این مطالعه، فاز اول تولید واکسن ایرانی کرونا در بزرگ‌ترین کارخانه تولید واکسن کرونا در منطقه، کلیدخورده است؛ به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام، تا اواسط بهار 1400 و با افتتاح فاز دوم این کارخانه، ظرفیت تولید واکسن کرونا در کشور به 12 تا 15 میلیون دوز در ماه خواهد رسید.

خط تولید نیمه صنعتی واکسن کرونای شرکت شفافارمد گروه دارویی برکت، ظرف 60 روز با ظرفیت تولید ماهانه سه میلیون دوز واکسن کرونا در کشور راه‌اندازی شد که به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌رود تاکنون 60 درصد زمین‌های شهرک دارویی صنعتی برکت به فروش رفته است و40 درصد از اراضی شهرک باقی مانده است. آخرین قیمت زمین در شهرک صنعتی دارویی برکت با دارا بودن تمامی زیر ساخت‌های لازم برای تولید معادل1.850 میلیون تومان می‌باشد.هیات‌مدیره شرکت دارویی برکت از افزایش سرمایه 17 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خبر داد. با تولید واکسن وضعیت این شرکت به حد قابل توجهی تغییر می‌باید و اگر گشایشی در تحریم‌ها رخ دهد بازهم برکت می‌تواند به واسطه تولیدات خود سودآور باشد.

نمودار وضعیت نماد برکت را طی ماه گذشته نشان می‌‌دهد و براساس همین نمودار اگر قیمت‌ها در حال افزایش هستند و حجم معاملات هم در حال زیاد شدن است، این موضوع نشانه‌ای از تایید روند صعودی در سهم است.اگر قیمت‌ها در حال افزایش هستند ولی حجم معاملات در حال کاهش است، این موضوع سیگنالی مبنی بر معکوس شدن روند سهم دارد (از حالت صعودی به نزولی) سهام برکت اغلب به صورت تکنیکالی عمل کرده و از یک خط (کانال ساده) اغلب تنها در سه نقطه واکنش نشان داده است. پایین‌ترین قیمتی که این سهام طی ماه گذشته لمس کرده 1100 تومان است و این قیمت را می‌توان یک ناحیه مقاومتی قوی دانست (این بدان معناست که سهام برکت به کمتر از 1100 تومان نمی‌رسد) .برکت دوباره به محدوده 2800 دست پیدا کرده و الان در محدوده 3100 نوسان می‌کند. این محدوده 2800 نیز محدوه مقاومتی قوی طی ماه اخیر است که برکت توانست سقف قیمتی 3400 را نیز بشکند.براساس نمودار ایچیموکو قیمت 3600 را می‌توان نزدیک به سقف قبلی در نظر گرفت و هدف‌های بعدی این سهم 3900 و 4200 است که به نظر می‌رسد طی هفته‌های آینده برکت به این نرخ‌ها دست یابد.

Taaddol-04

Taadol-04

 

ارسال نظر