صعود شاخص بورس با افزایش خرید حقیقی‌ها

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۹۹۷

براساس معاملات روز سه شنبه بیش از هشت میلیارد و ۸۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۸۴ واحد افزایش به ۴۳۷ هزار و ۹۲۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۱۲ واحد رشد به ۲۸۵ هزار و ۵۲۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۳۰ هزار و ۴۳۴ واحد و شاخص بازار دوم ۶۰ هزار و ۹۳ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد «صنایع پتروشیمی خلیج فارس» با چهار هزار و ۱۹ واحد، «فولاد مبارکه اصفهان» با سه هزار و ۹۷۲ واحد، «ملی صنایع مس ایران» با سه هزار و ۲۵۰ واحد، «گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید» با یک هزار و ۶۹۷ واحد، «نفت و گاز پتروشیمی تامین» با یک هزار و ۴۲۶ واحد، «پالایش نفت اصفهان» با یک هزار و ۳۴۹ واحد و «پتروشیمی پارس» با یک هزار و ۲۳۰ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

«فولاد خراسان» با ۱۳۰ واحد، «گروه دارویی برکت» با ۴۹ واحد، «تولیدی فولاد سپید فراب کویر» با ۳۷ واحد، «معادن بافق» با ۳۲ واحد، «کارت اعتباری کیش» با ۲۷ واحد، «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی» با ۲۰ واحد، «ایران تایر» با ۱۹ واحد، «بیمه آسیا» با ۱۸ واحد، «داروسازی فارابی» با ۱۴ واحد، «سیمان تهران» با ۱۴ واحد، «تولید نیروی آبادان» با ۱۴ واحد و «لابراتوار داروسازی دکتر عبید» با ۱۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند. بر پایه این گزارش، روز گذشته نماد «گروه دارویی برکت»، «فرآوری معدنی اپال کانی پارس»، «بهساز کاشانه تهران»، «صنعتی زر ماکارون»، «ایران خودرو»، «سایپا» و «پالایش نفت اصفهان» در گروه نمادهای پر تراکنش قرار داشتند.

گروه خودروهم در معاملات دیروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۲۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال داد و ستد شد. در روز مذکور شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۵۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۸۲۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵۴ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. روز سه شنبه نمادهای «بیمه پاسارگاد»، «پتروشیمی مارون»، «پتروشیمی زاگرس»، «پلیمر آریای ساسول»، «شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین»، «سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات» و «فولاد هرمزگان جنوب» تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند. همچنین «بیمه تجارت نو»، «بیمه کوثر»، «صنایع ماشین‌های اداری ایران»، «بیمه دی»، «صنعتی مینو»، «کلر پارس» و «تولید برق عسلویه مپنا» تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشتند. 

 

ارسال نظر