رویداد

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۸۲

مثقال طلا  به کانال 3 میلیون تومان کاهش یافت

گروه بانک و بیمه |  روزیکشنبه 19 اردیبهشت 1400، در بازار آزاد ارز، قیمت دلار 21 هزار و 450 تومان، قیمت یورو 26 هزار تومان و درهم امارات 5 هزار و 900 تومان اعلام شد. با اعلام قیمت دلار 21 هزار و 450 تومان، و اونس جهانی طلا به قیمت 1831 دلار، قیمت طلا و سکه کاهش یافته و هر گرم طلای۱۸عیار۹۲۱ هزار تومان، سکه طرح جدید۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان وطرح قدیم نیز 9 میلیون و 200 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 300 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 350 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 990 هزار تومان معامله شده است. به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 4 هفته تعطیل بود و از 18 اردیبهشت ماه بعد از یک دوره تعطیلی، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است.  در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 20 هزار و 725 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 20 هزار و 314 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 25 هزار و 48 تومان و قیمت خریدیورو نیز 24 هزار و 552 تومان اعلام شده است.

مدیرعامل تسلا : در نهایت احتیاط اقدام به خرید و فروش کنید

به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک- مدیرعامل گروه خودرویی تسلا و شرکت اسپیس ایکس- که در ماه‌های اخیر به دلیل حمایتش از ارزهای دیجیتالی به ویژه دوج کوین جنجال‌های زیادی به پا کرده است، یک بار دیگر به دفاع از رمزارزها برخاست و ضمن اشاره به جذابیت این بازار، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد در نهایت احتیاط اقدام به سرمایه‌گذاری کنند: بگذارید خیلی واضح بگویم، کسی نباید پولی که یک عمر را صرف جمع کردن آن کرده است، در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کند.  ایلان ماسک ارزهای دیجیتالی را دارای پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به نسل بعدی پول‌های روی زمین دانست و افزود: سوال اصلی سرمایه‌گذاران این است که (ارز در اختیارشان) چند برابر خواهد شد. شاید این اتفاق بیفتد اما تنها یک احتمال است نه یک قطعیت پس عاقلانه نیست که فردی‌دار و ندار خود را به این بازار بیاورد.  سومین فرد ثروتمند جهان تاکنون بارها و بارها از ارزهای دیجیتالی حمایت کرده است که در بین این ارزها وی علاقه خاصی به دوج کوین از خود نشان داده است. تنها در یک مورد، پس از آنکه وی از احتمال رسیدن قیمت دوج کوین به آسمان خبر داد، قیمت این رمزارز شدیدا افزایش یافت. ماسک حتی به شوخی خود را دوج فادر (پدر دوج) خوانده که شباهت لغوی زیادی به فیلم گاد فادر (پدرخوانده) دارد.  ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم مجددا کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، با ۰.۱۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰۳ واحد بسته شد.در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای۱.۳۹۸ دلار مبادله شد. یورو۰.۱۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۶ دلار رسید. چاپ گسترده اسکناس در امریکا برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی در برابر کرونا منجر به قرار گرفتن کسری بودجه دولت و میزان بدهی‌ها در سطح نگران‌کننده‌ای شده است. اکنون میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه آوریل به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند امریکایی تا پایان این ماه به‌طور متوسط ۸۴ هزار و ۷۴۸ دلار بوده است. کسری بودجه دولت امریکا تا پایان ماه آوریل به سه تریلیون و ۲۵۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار رسیده است. کارشناسان ارزی هشدار داده‌اند برنامه دولت بایدن برای اجرایی کردن یک بسته محرک بزرگ ۱.۸ تریلیون دلار دیگر به منظور حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای کرونا می‌تواند ریسک افزایش کسری بودجه دولت، افزایش کسری حساب تجاری و بدهی عمومی را افزایش دهد که این مسائل می‌توانند به پاشنه آشیل دلار در مقابل سایر ارزها تبدیل شود. دولت امریکا از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون چیزی در حدود ۲.۷ تریلیون دلار نقدینگی به اشکال مختلف به بازارهای مالی تزریق کرده ولی به دنبال حمایت‌های بیشتر است.

مسیر صعودی اتریوم

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در ادامه روند پذیرش ارزهای دیجیتالی توسط کشورهای مختلف، آلمان از یکم ژوییه به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری اجازه خواهد داد تا حداکثر ۲۰ درصد دارایی‌های سبد خود را در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند. آلمان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی اروپا است اما تاکنون رویکرد محتاط‌تری در قبال ارزهای دیجیتالی در مقایسه با دیگر مراکز اروپایی نظیر لوکزامبورگ و سوییس داشته است. معامله گران امیدوارند سایر کشورهای اروپایی نیز به زودی رویکردهای مشابهی اتخاذ کنند.  هرچند که ارزهای دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکوردهای جدیدی هستند اما اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی انگلیس که یکی از منتقدان سرسخت آنها نیز محسوب می‌شود کماکان معتقد است که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارزها کاملا محتمل است گفت: توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که اگر می‌خواهند جایی سرمایه‌گذاری کنند که شاید تمام سرمایه شان نابود شود سراغ رمزارزها بروند. با افزایش احساس نیاز به آمارها و تحلیل‌های دقیق از عملکرد بازار ارزهای دیجیتالی قرار است دو شاخص اس‌اند پی بیتکوین و اس‌اند پی اتریوم عملکرد ارزهای دیجیتالی اتریوم و بیتکوین و همچنین ارزهای دیجیتالی متکی به آنها را اندازه‌گیری کند. 

 

ارسال نظر