اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۶۵۱

افزایش  بیمه  بدنه  با توجه به نوسان قیمت خودرو 

بیمه مرکزی در بخشنامه جدیدی که برای شرکت‌های بیمه فرستاده شرایط پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه به دلیل نوسان قیمت در بیمه‌نامه بدنه خودرو از روز ۱۵ تیرماه را اعلام کرد. در نامه‌ای که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی در زمینه فراهم آوردن تامین لازم برای بیمه‌گزاران بدنه خودرو در شرایط فعلی بازار و لحاظ کردن حق انتخاب هنگام اخذ «پوشش تکمیلی افزایش ارزش مورد بیمه به علت نوسان قیمت‌ها» شرایط جدید پوشش موصوف به شرحی که اعلام می‌شود در سیستم نرم افزاری «بیمه‌نامه بدنه» تعریف شده و از تاریخ ۱۵ تیرماه آماده بهره‌برداری است. براین اساس ارایه پوشش تکمیلی افزایش ارزش سرمایه در زمان صدور بیمه‌نامه یا از طریق الحاقیه منوط به به‌روز رسانی سرمایه بیمه‌نامه بر مبنای ارزش واقعی مورد بیمه است. شرایط سه گانه این موضوع به شرح زیر است: - افزایش ارزش مورد بیمه تا سقف ۲۵ درصد سرمایه بیمه‌نامه بدنه «در تمامی خسارت‌ها اعم از جزیی و کلی» با حق بیمه معادل ۱۵ درصد حق بیمه پایه.- افزایش ارزش مورد بیمه تا سقف ۵۰ درصد سرمایه بیمه‌نامه بدنه «در تمامی خسارت‌ها اعم از جزیی و کلی» با حق بیمه معادل ۲۵ درصد حق بیمه پایه.- افزایش ارزش مورد بیمه تا سقف ۱۰۰ درصد سرمایه بیمه‌نامه بدنه « در تمامی خسارت‌ها اعم از جزیی یا کلی» با حق بیمه معادل ۴۰ درصد حق بیمه پایه.

رفع مشکلات  بخش تولید  با  افزایش تعامل سیستم بانکی

دبیر حقوقی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، گفت: یکی از راه‌حل‌های اساسی رفع مشکلات بخش تولید گسترش تعامل هر چه بیشتر بین سیستم بانکی و بخش تولید است.

علی نظافتیان در گفت‌وگو با ایبِنا، درباره نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید و اقدامات بانک‌ها در این خصوص، اظهار داشت: ایجاد جهش تولید مستلزم فراهم آوردن تمامی عوامل و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت تولید در کشور است. به‌طور منطقی یکی از نیازهای اصلی بخش تولید تامین مالی برای احداث یا توسعه واحدهای تولیدی و خرید مواد اولیه تولید است، زیرا تولید‌کننده قادر نخواهد بود به تنهایی منابع مالی لازم را برای بخش تولید فراهم کند. وی افزود: ناچار باید یا دست به دامان موسسات و شرکت‌های تامین مالی یا سیستم بانکی کشور شد. بدین‌ترتیب حتی در شرایط عادی باید همواره بین بخش تولید و شبکه بانکی کشور تعامل مستمر وجود داشته باشد. بخش تولید در واقع مشتری همیشگی سیستم بانکی کشور است؛ بنابراین سیستم بانکی بایستی به بخش تولید تسهیلات دهد تا بخش تولید بتواند واحد تولیدی احداث شود یا واحدهای موجود تولیدی را گسترش دهد و مهم‌تر از آن منابع مالی لازم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید را فراهم آورد. دبیر حقوقی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در ادامه گفت: از طرف دیگر نظام بانکی نیز باید اطمینان داشته باشد که در موعد مقرر اقساط تسهیلات پرداختی را دریافت خواهد کرد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و پاسخگوی تعهدات مالی خود در برابر سپرده گذاران و سهامداران بانک‌ها (به ویژه در مورد بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی) باشد. اما متاسفانه موضوع به همین سادگی نیست، زیرا بخش تولید به‌شدت در برابر پدیده عدم ثبات وضعیت بازار آسیب پذیر است. ‌وضعیت نابسامان بازار هزینه تولید را به‌شدت و به نحو غیرقابل پیش بینی به ویژه در بخش‌های ارزی افزایش خواهد داد در نتیجه آن قیمت تمام شده محصولات تولیدی نیز باید افزایش یابد که این عامل به افزایش تورم دامن خواهد زد. وی افزود: در نتیجه مشکل اساسی مطالبات معوق بانک‌ها افزایش بی‌سابقه‌ای پیدا می‌کند، به گونه‌ای که ممکن است تعدادی از بانک‌ها را به مرزهای ورشکستگی نزدیک کند.

ژاپن ین دیجیتال را  اجرایی می‌کند

بانک مرکزی ژاپن به منظور ارزیابی چگونگی عملکرد ین دیجیتال ار نقطه نظر فنی، به‌طور کنترل شده عملیات آزمایشی استفاده از رمزارزملی خود را اجرا می‌کند. به گزارش کریپتو نیوز، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که عملیات «اثبات مفهوم» رمزارز ملی خود را آغاز خواهد کرد و هدف از آن این است تا پیش از ادامه فرآیند، عملکرد ارز دیجیتال را در محیطی کنترل شده به بوته آزمایش بگذارد. بانک مرکزی ژاپن هدف خود را از این اقدام در گزارش مربوط به امکان پذیر بودن این عملیات روشن کرده است؛ گزارشی که به وضوح از تمایل این نهاد برای همکاری نزدیک با سایر بانک‌های مرکزی پیشرو در حوزه رمزارزملی عنوان کرده است. نشریه ژاپنی کوین پست با اشاره به اینکه بانک مرکزی ژاپن موضع خود را در خصوص صدور رمزارز ملی تغییر نداده است، نوشت که این نهاد در نظر دارد تا با موسسات مالی خصوصی و شرکت‌های پرداخت درخصوص حل مشکلات فنی مربوطه همکاری کند. منابع نزدیک به صنعت فناوری و دارایی کره جنوبی اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی کره جنوبی عملیات رمزارز ملی خود را به عنوان پاسخی به پیشرفت سریع چین در رابطه به صدور یوآن دیجیتال، تسریع بخشیده است. براساس گزارش‌ها چین عملیات آزمایشی صدور یوآن دیجیتال را در پنج شهر این کشور آغاز کرده است. توکیو نیز همچون سئول، به عقب افتادن از پکن در حوزه فناوری اطلاعات عادت ندارد، اما شواهد حاکی از آن است که پیشرفت‌های چین در حوزه بلاک چین و رمزارزملی، کره جنوبی و حالا ژاپن را مجبور به اقدام کرده است.

 

ارسال نظر