100هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های پیشران اقتصاد

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۲۹۸

رییس کل بانک مرکزی گفت: ١٠٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های پیشران اقتصاد اختصاص یافته است.

به گزارش تعادل، عبدالناصر همتی اعلام کرد: گزارش اخیر بانک مرکزی حاکی از بازگشت رشد به بخش غیرنفتی اقتصاد کشور است. در ۳ ماه اول سال ۹۸، بخش غیر نفتی که بخش مولد اقتصاد است، حدود ۴ /٠ درصد نسبت به مدت مشابه ۹۷ رشد داشته است.

هرچند این رشد کمتر از توان بالقوه است ولی، با توجه به رشد منفی سه فصل قبل از آن و در کنار شروع کاهش تورم، امیدوار‌کننده است. این مهم در سایه بازگشت آرامش وثبات نسبی بازار ارز و تخلیه اثرات شوک‌های خارجی ناشی از تحریم وفشار حداکثری، تحقق یافته است.

برای تقویت این رشد در فصول آینده و رونق بخش‌های مولد، نظام بانکی خودش را متعهد به کمک در تامین نیازهای نقدینگی بنگاه‌ها می‌داند. در این خصوص درجلسه‌ای با حضور معاون اول محترم رییس‌جمهور، وزرای بخش تولید و برخی مدیران عامل بانک‌ها، توافق شد که بانک‌های کشور برای نیمه باقیمانده سال، در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های پیشران اختصاص دهند.

فعالان اقتصادی و مردم عزیز مطمئن باشند که، اولویت اصلی کشور، احیای تولید و اشتغال است و لذا همکارانم در نظام بانکی، با وجود دشواری‌های ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه، بمانند سابق و با تمام توان خود در کنار آنها و در خدمت رشد و تعالی کشور خواهند بود.

 

ارسال نظر