اخبار

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۱۰

بیانات سال 91 رهبری درباره اعتماد به امریکا در قالب یک نماهنگ منتشر شد

عبرت برای آینده

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «عبرت آیندگان» بخش‌هایی از بیانات سال ۱۳۹۱ رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ تجربه‌ اعتماد به امریکا را برای نخستین‌بار منتشر کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب KHAMENEI.IR، رهبر انقلاب گره زدن حل مشکلات کشور به همراهی غربی‌ها را نیز اقدامی اشتباه از سوی دولتمردان دانسته و متذکر شدند که «مطلقا نباید برنامه‌های داخلی را به همراهی غرب موکول کرد و منوط کرد، چون قطعا شکست می‌خورد، قطعا ضربه می‌خورد. شماها هم هر جایی که کارهای‌تان را منوط کردید به همراهی غرب، ناموفق ماندید؛ هر جایی که بدون اعتماد به غرب، خودتان قد علم کردید و حرکت کردید موفق شدید.» به همین مناسبت این پایگاه اطلاع‌رسانی در نماهنگ «عبرت آیندگان» بخش‌هایی از بیانات سال ۱۳۹۱ رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تجربه اعتماد به امریکا را برای نخستین‌بار منتشر کرده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دهه‌های گذشته همواره استدلال‌هایی برای بی‌اعتمادی به غرب و ضررهای مذاکره با امریکا -جز در بعضی مسائل مشخص- بیان کرده‌اند که طرفداران مذاکره با امریکا جوابی برای این استدلال‌ها نداشته‌اند. ایشان در دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در فروردین سال ۱۳۹۱ با اشاره به سابقه این بحث با آقای هاشمی‌رفسنجانی گفتند: «با خود ایشان جلسات متعددی صحبت کردم. صدای آقای هاشمی ضبط است در شورای عالی امنیت ملی که گفتند فلانی در این زمینه استدلال‌هایی دارد که ما جواب آن استدلال‌ها را نداریم.»

رهبری پیرو پیشنهاد وزیر بهداشت به رییس‌جمهوری، پیگیری بررسی داد

بررسی تعطیلات دوهفته‌ای  در ستاد کرونا

در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رییس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی و هر اقدامی که لازم است، انجام شود. به گزارش ایسنا، در مرقومه رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آقای روحانی رییس‌جمهوری آمده است: «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی به‌خاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح و بررسی و هراقدامی که لازم است، انجام شود.» آقای دکتر نمکی در نامه روز گذشته خود به رهبر انقلاب پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و نوشت: «شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به‌کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل‌توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران ما بکاهد.» رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رییس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است.

امضای اعتبارنامه رییس‌جمهور منتخب توسط شورای نگهبان

اعتبارنامه رییس‌جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد. به گزارش ایلنا، در اجرای ماده ۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، اعتبارنامه رییس‌جمهور منتخب در جلسه اخیر شورای نگهبان امضا و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد. گفتنی است در اجرای ماده ۸۳ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، یک نسخه از اعتبارنامه نیز به وزیر کشور ارسال شد. شایان ذکر است مراسم تنفیذ رییس‌جمهور منتخب روز سه‌شنبه برگزار شود.

 

ارسال نظر