رویداد

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۸۷۱

دولت بعد دنبال روان‌سازی اقتصاد باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی احراز برنامه روان‌سازی اقتصاد را از جمله دستاوردهای خود اعلام و ابراز امیدواری کرد که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به این موضوع اهتمام بورزد. حمید دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که حتی امیدواری بسیاری وجود دارد، درباره عملکرد خود در دولت دوازدهم اظهار کرد: برنامه‌های اقتصادی با توجه به مجموعه شرایط در یک بازه زمانی کوتاه قابل اجرا نیست؛ می‌دانید که من در میانه مسیر دولت دوازدهم وارد دولت شدم، با این حال یکی از موضوعاتی که در راس برنامه‌های من بود و پیگیری هم کردم موضوع اقتصاد هوشمند بود که در این زمینه گامهای خوبی برداشته و نقشه راه تبیین شد. وی تاکید کرد: در این مسیر هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید فاصله را با اقدامات جدی رفع کنیم، امیدوارم وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در این خصوص اهتمام بورزد به این کار؛ چراکه روان‌سازی فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری از فواید آن است. وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: اجرای طرح اقتصاد هوشمند موجب کاهش فساد و افزایش شفافیت می‌شود و نقش قابل توجهی در بهبود روابط اقتصادی ایران و خارج دارد. دژپسند همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد وزارت اقتصاد در زمینه اشتغالزایی گفت: وزارت اقتصاد در این زمینه‌ها به عنوان ایفاگر نقش تنظیم‌کننده سیاست‌های اقتصادی می‌توانند اقداماتی انجام دهد. نتیجه روانسازی فضای کسب و کار و مانع زدایی ورود سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال است.

تخصیص هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی فولاد

ایرنا  | وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به صندوق بازنشستگی فولاد خبر داد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «محمد شریعتمداری» در توییتی نوشت: ‌پرداخت مطالبات معوقه هشت ساله بازنشستگان و افزایش سودآوری شرکت‌ها یکی از نتایج اعتماد به جوانانی همچون «رضا مسرور» است. وی ادامه‌داد: خبر خوب امروز به تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی به صندوق بازنشستگی فولاد برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۴۰۰ است.

حامی توسعه صادرات و اشتغال در مناطق آزاد هستیم

تسنیم | عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت توسعه مناطق آزاد تاکید کرد. علی نیکزاد در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از منطقه آزاد ماکو، پروژه سد کرم آباد، کریدور غرب کشور و پروژه فاضلاب ماکو به صورت هوایی و زمینی بازدید کرد. همچنین وی با حضور در شهرستان ماکو در جلسه سازمان منطقه آزاد ماکو شرکت کرد. وی در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد ماکو گفت: ما در این منطقه مباحثی پیرامون ترانزیت کالا، سد کرم آباد، پروژه فاضلاب ماکو و کریدور غرب کشور را داریم که لازم است مشکلات موارد ذکر شده در اسرع وقت حل و مرتفع شد. وی افزود: در مجلس کمک خواهیم کرد که موضوع مناطق آزاد و جایگاه آنها به خوبی معرفی شود تا بتوانیم با توسعه این مناطق، بحث اشتغال و صادرات را نیز توسعه دهیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر 397 هکتار وسعت منطقه آزاد ماکو است که کارهای خوبی صورت گرفته البته لازم است، اقدامات دیگری نیز در جهت رفع مشکلات موجود و توسعه این منطقه صورت گیرد. نایب‌رییس مجلس بیان کرد: در بحث مناطق آزاد باید به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های این بخش، بحث اشتغال و صادرات در این مناطق را توسعه داد.

 

ارسال نظر