پایان رقابت ، آغاز رفاقت

۱۴۰۰/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۹۳۲
پایان رقابت ، آغاز رفاقت

رییس‌جمهور منتخب با بیان اینکه دوران رقابت انتخاباتی پایان یافته و دوره رفاقت و همکاری و همدلی برای مشکلات مردم آغاز شده، گفت: احساس مردم باید این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آنها می‌شود. رییس‌جمهور منتخب با بیان اینکه دوران رقابت انتخاباتی پایان یافته و دوره رفاقت و همکاری و همدلی برای مشکلات مردم آغاز شده، گفت: احساس مردم باید این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آنها می‌شود. شش کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری روز گذشته با حضور در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی با وی دیدار کردند. در این دیدار صمیمانه که به دعوت سید ابراهیم رییسی برگزار شد، کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری درباره وضعیت کشور و راه‌های حل مشکلات موجود با رییس‌جمهور منتخب هم‌اندیشی و تبادل نظر کردند. سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، سعید جلیلی و محسن رضایی کاندیدا‌هایی بودند که در رقابت‌های انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری حضور داشتند و امروز با پایان یافتن رقابت‌ها، برای تبریک به رییس‌جمهور منتخب و اعلام همکاری با دولت آینده، با دکتر سید ابراهیم رییسی ملاقات کردند.

رییس‌جمهور منتخب در پایان این نشست، دیدار ۲ ساعته خود با کاندیدا‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری را جلسه‌ای بسیار خوب توصیف کرد و گفت: دوستان در این جلسه دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح و اولویت‌هایی که فکر می‌کنند دولت آینده باید در این یک ماه پیگیری نماید بیان کردند.

وی افزود: در این جلسه راهکار‌های مختلفی که برای حل مسائل کشور وجود دارد و بخشی از آنها در مناظرات انتخاباتی نیز مطرح شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. مسلما همه دوستان دغدغه کشور، انقلاب، رفع مشکلات و گره‌گشایی از زندگی مردم را دارند که این خیلی مهم است.

رییس‌جمهور منتخب با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این نوع جلسات تاکید کرد: دوره رقابت‌های انتخاباتی پایان پذیرفته و اکنون دوره رفاقت، همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است که یک دغدغه همگانی است. رییسی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همدلی و هم‌اندیشی‌ها منحصر به این جلسه نبوده و این روش ادامه می‌یابد و مردم هم باید احساس‌شان این باشد که همه نگاه‌های سیاسی و دیدگاه‌ها منتهی به رفع مشکلات و گره‌ها از زندگی آنها خواهد بود. در پایان این نشست کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، با رییس‌جمهور منتخب عکس یادگاری گرفتند. پس از پایان این دیدار همتی، حسینی و قاضی‌زاده هاشمی با انتشار توییت‌هایی از مباحث دیگر این جلسه رونمایی کردند. عبدالناصر همتی در توییت خود نوشت: «صبح روز ۹ تیرماه ۱۴۰۰ به دعوت رییس‌جمهور منتخب، به اتفاق بقیه نامزدهای انتخاباتی با ایشان دیدار و مذاکره کردیم. در این جلسه خبری از تهمت‌ها و تخریب‌ها نبود و فرصتی شد دغدغه‌های کلان سیاست‌گذاری مبتنی بر علم اقتصاد را که در جریان رقابت‌های انتخاباتی مطرح کرده بودم، مجددا طرح کنم.» شاید اشاره همتی به مناظره‌های جنجالی و پر از تهمت انتخابات برگردد.  سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز پس از پایان این گعده دوستانه، در توییتر نوشت: «در جلسه امروز کاندیداهای ریاست‌جمهوری با رییس‌جمهور منتخب، اینجانب ضمن تاکید بر نیاز مبرم کشور به اصلاحات اساسی ساختار اداری، مجموعه برنامه‌ها و کتاب‌های دولت سلام را به ایشان تقدیم کردم.» قاضی‌زاده چند روز قبل از یکدست شدن مدیریت، به تازگی بیش از همه درباره اصلاحات ساختاری کشور صحبت می‌کند. این سال‌ها که صحبت از اصلاح ساختاری به میان آمده، حاشیه‌هایی نیز همراه داشته است. هرچند در این مدت، گاهی بحث از اصلاح ساختاری، به اصلاح ساختار بودجه نیز محدود شده است.

محسن رضایی دیگر نامزد انتخابات بود که در توییتی با اشاره به دیدار خود و دیگر کاندیداها با سیدابراهیم رییسی نوشت: در نگاه رهبر بزرگوار انقلاب، «مردم» و «همه کسانی» که برای تحقق حماسه ۲۸ خرداد گام برداشتند مصداق برندگان انتخابات هستند. در مسیر دشوار پیش رو، باید تلاش کنیم حماسه سیاسی را تبدیل به پیروزی بزرگ برای ملت عزیز ایران کنیم. سعید جلیلی هم که در حاشیه جلسه نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری با خبرنگاران صحبت کرده، جلسه را بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفته است: «این حرکت نمادین شروع خوبی بود که ان‌شاءالله باید نقطه عطفی باشد برای استفاده از همه ظرفیت‌ها.» او در پاسخ به این پرسش که اگر رییسی خواهان حضورش در کابینه باشد، چه واکنشی خواهد داشت، گفت: «در هر زمینه‌ای کاری از دست‌مان بیاید به همه دوستان کمک خواهیم کرد.» این در حالی است که گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره احتمال حضور جلیلی در دولت رییسی وجود دارد.


کسب اجازه رییسی از رهبر انقلاب برای تمرکز بر تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید 

در صورت صلاحدید در خصوص ریاست قوه قضاییه اتخاذ تصمیم فرمایید

 رییس قوه قضاییه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اجازه خواست در زمان باقیمانده تا آغاز به کار دولت جدید، در تمهید مقدمات استقرار دولت سیزدهم متمرکز شود. سید ابراهیم رییسی در این نامه به رهبر انقلاب با تشکر از اعتماد، حمایت‌ها و راهنمایی‌های حکیمانه معظم‌له در دوره مسوولیت خود در دستگاه قضایی و همچنین الطاف ویژه ایشان نسبت به عملکرد دو سال گذشته قوه قضاییه در دیدار اخیر با مسوولان این قوه، با اشاره به اهمیت امور دولت آینده و فرصت زمانی محدود برای تمهید مقدمات استقرار دولت، از ایشان درخواست کرد در صورت صلاحدید اجازه فرمایند در فرصت باقیمانده، در تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید متمرکز شده و معظم‌له در خصوص ریاست قوه قضاییه، به نحو صلاحدید اتخاذ تصمیم فرمایند.

 

 

ارسال نظر