واکنش مثبت بازارهای مختلف به نتایج انتخابات

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۲۳

روز شنبه برای هشتمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 31 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز کاری گذشته 86 درصد کاهش یافته است.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 27 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، فولاد (فولاد مبارکه) و وملل (موسسه اعتباری ملل) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. «فارس»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فملی»، «خودرو» و «پاکشو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و نمادهای بزرگ این گروه مثل شپنا، شبریز، شتران، شبهرن، شسپاو شبهرن سبزپوش شدند. همچنین اغلب نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» (مثل وتجارت، ونوین، وبصادر، وکار و وبملت) و «محصولات شیمیایی» (مثل پترول، نوری، شفن، شپدیس، بوعلی، جم، تاپیکو، شاراک و فارس) نیز با رشد قیمت مواجه بودند.

ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 43 درصد افزایش یافت و در رقم 473 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 17 درصد کاهش یافت و هزار و 364 میلیارد تومان شد. بدین‌ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به 891 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 80 روز کاری گذشته از 26 بهمن ماه سال گذشته به این سو است. شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 112 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر، نوری (پتروشیمی نوری) و ولکار (لیزینگ کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشت.  بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 55 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) و غدام (خوراک دام پارس) بیشترین صف فروش را داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 895 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 17 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 435 میلیارد تومان رسید.

شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 255 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و فرابورس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

 

ارسال نظر