رویداد

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۶۴۹

گزارش هیات مذاکره‌کننده از نتایج گفت‌وگوها به مقامات عالی

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی توضیحاتی درباره ادامه روند مذاکرات وین ارایه کرد.کاظم غریب‌آبادی نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: آنچه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگوست، ایجادیک تصویر واضح و شفاف درخصوص لغو تحریم‌ها می‌باشد. شناسایی و فهرست کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف‌سازی و سنجیدن جدیت امریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است.مبنای تیم مذاکره‌کننده نیز اصولی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است. هیات مذاکره‌کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

زلزله ۵.۹  ریشتری آسیبی  به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نکرد

 روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: تمامی تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند. در پی وقوع زلزله 5.9ریشتری، روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: هیچ‌گونه آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر بر اثر زلزله روز یکشنبه در شهرستان گناوه وارد نشده است.با توجه به زمین‌لرزه 5.9ریشتری شهرستان گناوه در ساعت 11: 11 روز یکشنبه به استحضار می‌رساند وضعیت تمامی تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ‌گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است. قابل ذکر است نیروگاه بوشهر بر اساس استانداردها و ضوابط بین‌المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

ابلاغ فهرست مؤدیانی  ملزم به ثبت نام در سامانه نیستند

معاون اول رییس‌جمهور، فهرست گروه مؤدیانی که در سال ۱۴۰۰ ملزم به ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی نمی‌باشند، را ابلاغ کرد. هیات وزیران وزارت مور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره ماده 2 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب 1398 تصویب کرد: فهرست گروه مؤدیانی که در سال 1400 ملزم به ثبت نام در سامانه مؤدیان و صدور صورتحساب الکترونیکی نمی‌باشند، به شرح زیر تعیین می‌شود؛ اشخاص حقیقی موضوع ماده 81 قانون مالیات‌های مستقیم. اشخاص حقیقی موضوع ماده 142 قانون مالیات‌های مستقیم.صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) گروه سوم موضوع آیین نامه اجرایی ماده 95 اسلامی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1394 که صرفا فروشنده و ارایه‌کننده کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1378 می‌باشند.  مشاغل و حرفی که مشمول فراخوان 1398/7/1 سازمان امور مالیاتی کشور موضوع تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم و جزو 2 بند ح تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور شده‌اند مشمول تبصره ماده 2 قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 1398 نمی‌شوند.

کارت‌های مرزنشینان۷ استان تمدید شد

بر اساس مصوبه هییت دولت، کارت‌های الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سامانه‌ای (سیستمی) برای یک دوره یک ساله تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید می‌گردد. هیات وزیران به پیشنهاد وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: واردات کالاهای اساسی ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی، دام زنده، گوشت گاو و گوساله، مغز گردو و بادام هندی و همچنین میوه‌های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات سال‌های 1397، 1398 و 1399 خود، بدون الزام به ارایه گواهی سایر دستگاه‌ها از جمله گواهی جی‌ام پی برای عرضه در شبکه توزیع کشور مجاز است. سازمان‌های دامپزشکی کشور و حفظ نباتات کشور موظفند تمهیدات لازم برای بررسی سریع ارزیابی‌های قرنطینه‌ای را در مرزها تدارک ببینند. واردات کالاهای موضوع بند (یک) این تصویب نامه توسط شرکت تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل صادرات یکدیگر در سال‌های 1397، 1398 و 1399 خارج از سهمیه ارزی و مقدار تعیین شده می‌باشد. واگذاری ارز حاصل از صادرات 

پیله وران و شرکتهای تعاونی مرزنشین به سایر پیله وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشین مجاز است. کارت‌های شرکتهای تعاونی مرزنشین و پیله وران که اقدام به درخواست ورود کالا با صلح اظهارنامه‌های صادراتی و ثبت آماری نموده‌اند برای واردات کالاهای مذکور رفع تعلیق می‌گردند. در راستای تسهیل واردات اقلام مندرج در بند یک این تصویب نامه کارت‌های الکترونیک مبادلات مرزی مرزنشینان استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، کردستان و هرمزگان به صورت سامانه‌ای (سیستمی) برای یک دوره یک ساله تا پایان سال 1400 تمدید می‌گردد.بازارچه‌های مرزی شرق کشور برای واردات کالا از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخوردار می‌شوند.

 

ارسال نظر