سیاست

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۶۳۲

خنثی‌سازی یک هواپیماربایی در ایران

روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی از خنثی سازی توطئه ربایش هواپیما در مسیر اهواز _ مشهد، در شب گذشته (پنجشنبه) توسط نیروهای یگان امنیت پرواز سپاه خبر داد. به گزارش سپاه نیوز؛ روابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی در اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز و مشهد در شب گذشته (پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴) خبر داد.  متن اطلاعیه به این شرح است.

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

 به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند: 

با الطاف و عنایات الهی، توطئه ربایش یک فروند هواپیما فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنجشنبه شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و با فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید . براساس اظهارات اولیه، عامل این توطئه قصد داشته است هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند.  مسافرین عزیزهواپیما نیز در سلامتی کامل با پرواز جایگزین به سمت مقصد حرکت کردند . ابعاد و زوایای این توطئه در حال بررسی است.»

 روابط عمومی سپاه حفاظت هواپیمایی

 

حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی شد

با تاکید مهدی کروبی بر استعفا از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، الیاس حضرتی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد. به‌دنبال استعفای مهدی کروبی برای چهارمین بار از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، الیاس حضرتی به اتفاق آرای شورای مرکزی، به عنوان دبیرکل حزب اعتماد ملی انتخاب شد. در جلسه شورای مرکزی اعتماد ملی، اعضای حزب با اکثریت آرا، مهدی کروبی را به عنوان رهبر معنوی حزب انتخاب کردند.

دولت بایدن نشان دهد  درباره برجام جدی است

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی مواضع کشورش را درباره تحولات پیرامون توافق هسته‌ای و امکان احیای آن تشریح کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی اختصاصی با مجله اندیشه روسی با توجه به تحولات پیرامون توافق هسته‌ای پس از خروج دولت پیشین امریکا از این توافق در سال 2018 و تلاش‌ها برای احیای آن گفت: ما امیدواریم که بازگرداندن این رویه به حالت قبل امکان پذیر بوده و بازگرداندن پروسه اجرای برجام (توافق هسته‌ای) طبق چارجوبی که ابتدا مورد موافقت قرار گرفت، در آینده نزدیک امکان‌پذیر باشد چراکه ایران چندین بار درباره آمادگی‌اش برای بازگشت به تعهدات برجامی به محض احیای تعادل از دست رفته منافع (در توافق) صحبت کرده است. ما به سهم خودمان آماده ارایه هر کمکی برای ایجاد توافق بر این اساس هستیم. طبق گفته این دیپلمات ارشد روسی، روزنه نجات برای توافق هسته‌ای هنوز بسته نشده است و شرط لازم، اجرای کامل و مداوم توافق هسته‌ای از طرف تمامی اعضای آن است. لاورف افزود که مسکو در حال همکاری تنگاتنگ با تمام طرف‌های برجام است تا به این هدف برسد و به ویژه با شرکای اروپایی‌اش در زمینه راهکارهای احتمالی در ارتباط بوده است. وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: همه‌چیز در برجام به ما یا شرکای اروپایی بستگی ندارد، تصمیم دولت بایدن اهمیت ویژه‌ای دارد. از نظر ما، اقداماتی از سوی واشنگتن که به تهران نشان دهد قصد واشنگتن برای بازگشت به برجام جدی است، می‌تواند با عبور از بن بست ایران و برنامه هسته‌ای آن کمک کند.

بانک‌ها نباید واحدهای تولیدی را تعطیل کنند

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان از سوی قوه قضاییه حمایت میدانی، علمیاتی و حقوقی می‌شوند، گفت: تمامی تلاش خود را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به کار گرفته‌ایم.  عضو شورای عالی قوه قضاییه لازمه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را افزایش تولید دانست و اظهار داشت: امروز چالش جدی ما در کشور بحث اشتغال است؛ باید اذعان کنیم که بیکاری منجر به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و حتی امنیتی می‌شود و دشمنان نظام اسلامی را نسبت به آسیب زدن به امت اسلامی جسور‌تر می‌کند. وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه رفع موانع تولید با حضور سه قوه کشور برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: در همین راستا کمیسیون مشترکی بین مجلس و قوه قضاییه تشکیل شده تا خلأ‌های قانونی تولید شناسایی و رفع شود. رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه در حمایت از بخش تولید نباید کوتاهی کرد، افزود: گاهی می‌شود یک قانون به گونه‌ای تفسیر شود که مشکل یک واحد تولیدی در اجرای آن رفع شود. وی با انتقاد از نحوه تملک واحدهای تولیدی بدهکار توسط بانک‌ها، گفت: واحدی که در تملک بانک است یا باید توسط صاحب آن یا توسط خود بانک فعال شود چرا که تعطیلی آن به دلیل بدهی هیچ توجیهی ندارد؛ البته خود بانک‌ها نیز می‌دانند که در اداره واحدهای تولیدی توانایی لازمی ندارند پس بهتر است که به جای تعطیلی واحد مربوطه در تلاش برای تسهیل کننده ارایه خدمات به آنان باشند. حجت‌الاسلام و المسلمین درویشیان همچنین با بیان اینکه باید از خصوصی سازی درکشور حمایت کرد، گفت: دولت باید   جز مواردی که به مباحث امنیتی مربوط می‌شود در حوزه اقتصادی نقش ناظر و تسهیل‌گر داشته باشد.

 

ارسال نظر