ویژه

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۵۲۳

بیش از ۲۵۷۰۰ خانوار فاقد گاز طبیعی درمنطقه ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: منطقه ساری بیش از ۲۵۷۰۰ خانوار فاقد گاز طبیعی دارد که سهمیه نفت سفید آنها در سال ۱۳۹۹ اعلام و توزیع شده است . سبحان رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ برای ۱۴ هزار و ۷۵۶ خانوار دایم ساکن در مناطقی که فاقد گاز طبیعی می‌باشند سهمیه سالانه در نظر گرفته شده است که به تدریج برای هر خانوار تخصیص یافته که بین آنها توزیع گردید. مدیر منطقه ساری اعتبارآخرین دوره از توزیع سوخت نفت سفید را تا 5/1/1400 اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ برای حدود ۷۴۲ هزار خانوار فصلی ساکن در مناطقی که فاقد گاز طبیعی می‌باشند مقدار ۶۰۰ لیتر سهمیه نفت سفید برای هر خانوار در نظر گرفته شده که بین آنها توزیع شد . رجب پورعرضه نفت سفید را به صورت الکترونیکی با شارژ سهمیه در کارت بانکی معرفی شده از سوی مشتریان اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع تعداد خانوارهای ساکن دایم و فصلی فاقد گاز طبیعی در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۵۷۰۰ خانوار است که سهمیه نفت سفید آنها اعلام و توزیع آن از آغاز سال شروع و تا ۱۴۰۰/۱/۵ ادامه دارد . وی افزود: آن دسته ازمصرف‌کنندگان نفت سفید سوز فاقد گاز طبیعی که آخرین سهمیه سوختی سال ۹۹ خود را نگرفته‌اند با در دست داشتن کارت بانکی به فروشندگی‌های عرضه سوخت محل سکونت خود مراجعه و نسبت به دریافت مقدار سوخت تعیین شده اقدام نمایند . مدیر منطقه ساری از شهروندان خواست تا شکایات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن‌های ۳۳۲۷۰۱۳۸ و ۳۳۲۷۰۱۴۰ منطقه ساری وشماره ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

وداع با پیکر شهید محمدی در شرکت برق منطقه‌ای مازندران

همزمان با فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب (س)، وداع با پیکر مطهر شهید علی‌اکبر محمدی با حضور همکاران آن شهید در محوطه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برگزار شد. در این مراسم مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهید محمدی بیان داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست، مهندس حسین افضلی با گرامیداشت یاد 14شهید صنعت آب و برق مازندران اظهار داشت، این مراسم یادآور فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدایی است که جان تازه‌ای به جامعه داده و عرصه ایثار و شهادت را برای مشتاقان ولایت تبیین و الگویی برای انتخاب چگونه زیستن و چگونه مردن بودند. این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مراسم، بار دیگر با آرمان‌های شهدای والامقام و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

رونمایی از کتاب «تاریخ آب و فاضلاب اصفهان»

 با حضور جمعی از مدیران عامل ادواری شرکت آبفا، کتاب «تاریخ آب و فاضلاب اصفهان» رونمایی شد . مدیرعامل شرکت آّبفا استان اصفهان در این مراسم گفت: این کتاب با هدف مستند‌سازی تلاش‌هایی که در دهه چهل تاکنون در راستای ارایه خدمات زیر بنایی همچون تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع‌آوری، دفع و تصفیه فاضلاب به مردم اصفهان صورت گرفته، منتشر شده است. هاشم امینی با بیان اینکه بنیانگذار صنعت آبفا در کشور، اصفهان می‌باشد عنوان کرد: صنعت آبفا در اصفهان پایه‌گذاری شد و دیگر استان‌های کشور با الگو‌برداری از اصفهان، چگونگی ارایه خدمات آبفا را در دستور کار قرار دادند. وی ادامه داد: صنعت آبفا اصفهان همچنان در ارایه خدمات به مردم در کشور پیشرو محسوب می‌شود چرا که کارکنان فعلی این صنعت میراث‌دار خوبی از لحاظ خدمات رسانی بی‌وقفه به مردم می‌باشند. مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه در 11 سال گذشته به رغم محدودیت‌های منابع آب، آب شرب پایدار مردم تامین گردید، تصریح کرد: علاوه بر اینکه با استفاده از تکنولوژی نوین آب شرب مردم در سطح استان به صورت پایدار تامین گردید، خدمات رسانی در قالب جمع‌آوری، انتقال، دفع فاضلاب به صورت بهداشتی با سرعت قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت، به گونه‌ای که تقریبا در هر سال یک تصفیه‌خانه در سطح استان در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.  امینی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های آبفا اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 92 تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان به روش‌های مختلف از جمله بیع متقابل، فاینانس و تبصره 3 سرمایه‌گذاری شده است.   وی بهره مندی آبفا از تکنولوژی در ارایه خدمات مستمر به مردم را موثر برشمرد و بیان داشت: تودشک اولین شهر هوشمند از لحاظ تامین و توزیع آب شرب می‌باشد و این امر در دیگر شهرها همانند خوانسار و بادرود عملیاتی شده است. مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه این کتاب در 604 صفحه، قطع وزیری و در قالب شش فصل و دو ضمیمه منتشر شده اظهار داشت: «اصفهان در دهه 1340 شمسی»، « اصفهان پیش از تشکیل سازمان آب و فاضلاب»، «تاسیس سازمان آب و فاضلاب اصفهان»، «گسترش کار سازمان آبفا به شهرهای اطراف» و «تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان» عناوین پنج فصل نخست این کتاب را تشکیل می‌دهند. فصل ششم این کتاب که «تاریخ شفاهی» نام دارد حاوی 20 مصاحبه با افراد مطلع و تاثیرگذار در طول تاریخ فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که مطالعه آن برای مخاطب لذت بخش است. ضمیمه نخست این کتاب به «خاطرات مهندس امیر سعید موسوی حجازی» بنیانگذار سازمان آب و فاضلاب اصفهان در سال 1345 اختصاص دارد.

 

ارسال نظر