بد عاقبتی به دلیل جدا شدن از ولایت فقیه است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۸۳
بد عاقبتی به دلیل جدا شدن از ولایت فقیه است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی از صمیم قلب اعتقاد کامل به فلسفه ولایت فقیه و شخص امام و رهبری داشت، گفت: بدعاقبتی بعضی از سیاسیون به خاطر جدا شدن از این صراط است.

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه «مکتب فکری چشم‌اندازی فلسفی، جنبشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است»، اظهار کرد: مکتب، مجموعه‌ای از اعتقادات محکم و اخلاق و رفتارهای مرتبط برخاسته از باورهای قلبی و عملکرد منبعث از اندیشه و تفکر انسان است؛ به گونه‌ای که از او شخصیت جامع و الگو ارایه دهد. مکتب، مجموعه جهان‌بینی و ایدئولوژی و رفتارهای متفاوت اما همسو است که نیازهای فکری و عملی را برای رسیدن به رشد و کمال انسان روشن می‌سازد. وی با ارایه تعریفی از مکتب شهید سلیمانی افزود: مکتب سلیمانی یعنی مکتب اسلام ناب محمدی (ص) که در عصر حاضر مصداق این مکتب، رهبری و ایدئولوژی و پرچمداری این مکتب را حضرت امام خمینی (ره) و هم اکنون حضرت امام خامنه‌ای عهده‌دار هستند. مهم‌ترین کارکرد و عمکرد این مکتب تربیت و ساختن ملت جوانی است که توانستند تحت تأثیر این ایدئولوژی و مکتب چهار رخداد راهبردی را در ۴۲ سال گذشته رقم بزنند. مشاور عالی فرماندهی کل قوا در برشماری چهار رخداد راهبردی ۴۲ سال گذشته خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب کبیر اسلامی در ایران، پیروزی در دفاع مقدس، تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و نظام مردم‌سالاری دینی و شکل‌گیری و تشکیل جبهه مقاومت ضدصهیونیستی و ضداستکباری چهار رخداد راهبردی بود که توسط تربیت‌شدگان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) رقم خورد. سرلشکر صفوی افزود: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است و این سه رکن اساسی در اندیشه و تفکر و اخلاق و رفتارهای اجتماعی و جهادی و مدیریت و فرماندهی‌اش، اساس کار و رفتار او بود.

وی با بیان اینکه «شهید سلیمانی یک فرد انقلابی بود که در مکتب سپاه پاسداران و دفاع مقدس آموزش دید» تاکید کرد: او پاسدار واقعی اسلام و امام حسین (ع) و سرباز امام زمان (عج) بود. او نشان داد در چارچوب مکتب اسلام و رهبری امامین انقلاب فکر و عمل می‌کند و عملیات‌های جهادی و انقلابی‌اش را در سطح راهبردی و در منطقه غرب آسیا و تحت تاثیر این مکتب آسمانی اجرا کرد.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در تشریح ۷ مولفه و اصول حاکم بر مکتب شهید سلیمانی گفت: اعتقاد کامل به معاد و قران و مکتب اسلام و حقانیت مکتب اسلام و شیعه اثنی عشری، عشق به خدا و خلق خدا خصوصاً مستضعفان که تحت سلطه مستکبران هستند از مولفه‌های مکتب سلیمانی محسوب می‌شود.

سرلشکر صفوی افزود: اعتقاد به جهاد فی سبیل‌الله بصورت مستمر تا آشکارشدن غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی، اعتماد و اتکال به نصرت الهی در همه شرایط زندگی و عملیات‌های دفاع مقدس از دیگر مولفه‌هاست. وی تصریح کرد: همانطور که در عملیات‌های دفاع مقدس، در کنار تدبیر و طرح‌ریزی عملیات‌ها، در نهایت به نصرت الهی اعتماد و توسلات ائمه اطهار (ع) ایمان کامل داشتیم، این بزرگوار هم در طول ٢٢ سال فرماندهی نیروی قدس و مبارزه بی‌امان با صهیونیست‌ها، امریکایی‌ها و داعشی‌ها علاوه بر خردمندی و تدبیر و شجاعت، اعتمادش به نصرت الهی کامل بود. دستیار فرماندهی کل قوا در توصیف سایر مولفه‌ها و اصول حاکم بر مکتب شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر مکتب سلیمانی دشمن شناسی و اقدام به موقع علیه دشمنان، التزام عملی و قلبی به تدابیر رهبری است. در مکتب سلیمانی، مردمداری و مردمیاری و خدمت به عموم انسان‌ها از هر ملت و آیینی حتی انسان‌های غیر مذهبی دارای یک اصل است، این جزو مکتب سلیمانی و اسلام ناب است.

 

ارسال نظر