تسلط و اشراف کاملی بر خلیج فارسی داریم

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۱۷
تسلط و اشراف کاملی بر خلیج فارسی داریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن ارایه روایتی از عملیات جست‌وجوی لاشه‌های پهپاد امریکایی گلوبال هاوک گفت: خلیج فارس در امنیت کامل است و اگر این امنیت را نیرویی بخواهد به هم بزند، فرامنطقه‌ای‌ها هستند. وی افزود: امروز ما یک تسلط کامل بر خلیج فارس و اشراف کاملی در کل خلیج فارس داریم. حضور دایمی برادران بسیج دریایی ما باعث شده که ما یک اشراف کامل را از لحاظ نیروی انسانی در منطقه داشته باشیم؛ ضمن اینکه رصد اطلاعاتی ما با رادار‌ها و سامانه‌های الکترونیک و الکترواپتیک وجود دارد. دریادار تنگسیری ضمن بیان اینکه وقتی دشمن از ورودی تنگه‌هرمز وارد می‌شود، ما رصد می‌کنیم و قانون کنترل باند را انجام می‌دهیم و در داخل به آب‌های ما اصلاً نمی‌آید و تا زمانی که خارج شود در رصد اطلاعاتی ما قرار دارد، تصریح کرد: ما هر بار که آماده رزمایش می‌شویم، دشمن توان عملیاتی و موشکی و شناوری ما را می‌بیند و همین‌ها بازدارنده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه بازدارندگی سیاسی نیست و باید فقط مقابل دشمن صف‌آرایی کنیم، گفت: اگر صف آرایی کردیم و توانی فراتر از آنها به صحنه آوردیم، این موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود و خیال نکنیم که از لحاظ سیاسی می‌توانیم موجب عقب‌نشینی دشمن شویم. دریادار تنگسیری با تاکید بر اینکه رزمنده‌هایی که در جبهه‌های دریایی صف‌آرایی می‌کنند سایه جنگ را از کشور دور می‌کنند، اظهار داشت: این رزمایش‌ها و آمادگی‌هایی که روز به روز به رخ دشمن می‌کشیم اثر گذاشت و این سایه جنگ را از ملت ما دور کرد. وی در پاسخ به سوالی پیرامون تحرک‌های منطقه‌ای کشورهایی چون امارات و بحرین اظهار داشت: امریکایی‌ها در راهبرد امنیت خلیج فارس مانده‌اند و ما در مرحله اول دشمن را در راهبردش متوقف کرده‌ایم و خلیج فارس محل امنی هست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: امریکا باید از منطقه خلیج‌فارس برود و راهی غیر از خالی کردن منطقه ندارد و امریکایی‌ها در آینده نمی‌توانند در منطقه دوام بیاورند و خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس است و خانه ما و کشورهای مسلمان جنوب خلیج فارس است.دریادار تنگسیری در این برنامه در پاسخ به پرسشی پیرامون توقیف نفتکش کره‌ای که اخیراً توسط نیروی دریایی سپاه انجام شد، اظهار داشت: این کشتی بنا به درخواست بنادر و دریانوردی هرمزگان و حکم قوه قضاییه توقیف شد و ما هم مجری حکم قوه‌قضاییه بودیم. وی افزود: آلودگی را در جنوب غربی تنب کوچک در زمان تاریکی هوا انجام داده و صبح که منطقه را رصد کرده‌اند متوجه این موضوع شده‌اند  از آن مسیر فقط این کشتی عبور کرده بود و متوقف شد. فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این کشتی مساله زیست محیطی در منطقه ایجاد کرده و حکم قضایی دارد و بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان این کار صورت گرفته است. دریادار تنگسیری در پاسخ به سوالی پیرامون سابقه آلودگی زیست‌محیطی در خلیج فارس نیز اظهار داشت: هم آلودگی سابقه داشته و هم یک کشتی یکی از سکوهای نفتی ما را تصادم و خراب کرد و ما این کشتی را گرفتیم و از آن خسارت دریافت کردیم.

وی افزود: یک کشتی هندی آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده بود که ما گرفتیم و ما سابقه زیادی از کشتی‌هایی داریم که تخلف کرده بودند و آنها را گرفتیم و کشتی انگلیسی هم چندین تخلف را انجام داده بود و «ای آ اس‌»اش را خاموش کرده بود و جواب ما را نمی‌داد و از مسیری به داخل می‌آمد که مسیر خروجی هست و اینها تخلف است. فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: اینها موارد تخلفی است که اگر صورت بگیرد ما باند ورودی را کنترل می‌کنیم و باید جواب بدهند و رادارشان روشن باشد و قوانین را رعایت کنند و اگر رعایت نکنند، می‌گیریم و تذکر می‌دهیم و بعد رها می‌کنیم و بعضی‌هایشان هم تا زمانی که روشن نشده، باید دادگاه مساله‌شان را پیگیری کند.

 

ارسال نظر