ایران به پاکستان برق صادر می‌کند

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۶۱۴۶
ایران به پاکستان برق صادر می‌کند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه محرابیان وزیر نیرو ۵۸۰۰ میلیارد پروژه صنعت برق در سیستان و بلوچستان را افتتاح کرد.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: همزمان با سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان، پنج هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال پروژه در بخش‌های توزیع و فوق توزیع این استان افتتاح شد.

مهدی پیری گفت: حدود پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال پروژه در بخش فوق توزیع و ۴۱۰ میلیارد ریال پروژه در بخش توزیع برق استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: خط ۲۳۰ کیلو ولت اسپکه_نیکشهر(قطعه دوم)، پست ۶۳ کیلوولت چاهان، خط ۱۳۲ کیلوولت پلان_جیوانی(مرز پاکستان)، توسعه پست ۱۳۲ / ۲۳۰ کیلوولت پلان، افزایش ظرفیت ترانسفورماتور توسعه پست ۶۳ کیلوولت رمین و اتوماسیون نمودن پست ۶۳ کیلوولت گلشهر از جمله پروژه‌های افتتاح شده در بخش فوق توزیع است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: این پروژه‌ها با هدف ایجاد زیرساخت جهت صادرات برق با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات به کشور پاکستان، تکمیل رینگ انتقال مرکز به جنوب استان، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قدرت مانور شبکه، تامین مطمئن بار منطقه، امکان تامین برق متقاضیان جدید، تعدیل بار فیدرها، کاهش میزان خاموشی، بهینه سازی سیستم حفاظتی مدار و رله های حفاظتی پست، تبدیل پست معمولی به DCS و امکان فرمان پذیری و کنترل از راه دور پست در بخش فوق توزیع افتتاح و بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به این استان ۱۱ پروژه توزیع برق در بخش‌های مختلف احداث، اصلاح و توسعه شبکه برق افتتاح شد.

محمد رئیسی اظهار داشت: این ۱۱ پروژه توزیع برق در بخش‌های مختلف احداث، اصلاح و توسعه شبکه برق با مجموع اعتبار ۴۱ میلیارد تومان افتتاح شده که با افتتاح این پروژه‌ها ۱۴ هزار خانوار این مناطق از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: توسعه شبکه برق روستایی در شهرستان نیکشهر، احداث شبکه فشار متوسط با هادی روکش‌دار برای تعدیل فیدر دیرمان شهر پلان، نصب یک دستگاه بوستر در شهرستان نیک‌شهر، جابه‌جایی پایه‌های معابر روستایی شهرستان‌های چابهار و کنارک، رفع افت ولتاژ روستایی شهرستان‌های دشتیاری و نیکشهر، تعویض شبکه سیمی به کابل خودنگه‌دار شهرهای نگور، چابهار و نیکشهر و برق‌رسانی به ۵۰۰ واحد از مجموع یک هزار واحد منطقه "مرادآباد" شهر چابهار از جمله پروژه‌های افتتاح شده در سفر رئیس‌جمهور به جنوب سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: احداث و اصلاح ۸۳ کیلومتر شبکه برق، نصب ۲۶ دستگاه ترانسفورماتور و یک دستگاه بوستر دیگر پروژه‌های افتتاح شده است.

ارسال نظر