احتمال افزایش ۳ برابری پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۴:۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۰۵۰۸۴

سخنگوی صنعت برق گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سال گذشته پاداش‌ مدیریت مصرف به بخش خانگی، کشاورزی و صنایع پرداخت شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان ۲ تا ۳ برابر شود. به گزارش ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی گفت: پارسال مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف به مشترکان خانگی اعطا و مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیز پاداش مشارکت صنایع در مدیریت بار پرداخت شد.

در مجموع ۳۰۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف توسط وزارت نیرو پرداخت شد و پیش‌بینی ما این است این میزان پاداش در سال جاری ۲ تا ۳ برابر شود. سخنگوی صنعت برق ادامه داد: تابستان سال گذشته مشترکان خانگی که مصرف برق‌شان زیر الگوی مصرف بود و صرفه‌جویی داشتند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت کردند که در مجموع ۴۰ درصد مشترکان با مشارکت در طرح صرفه‌جویی در مصرف برق، پاداش دریافت کردند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در طرح پاداش کاهش مصرف بخش خانگی که از ابتدای خرداد امسال آغاز می‌شود، همه مشترکان می‌توانند مشارکت داشته باشند و پاداش مدیریت مصرف دریافت کنند، گفت: امسال اگر هر مشترک خانگی در مقایسه با زمان مشابه سال قبل، کاهش مصرف داشته باشد، پاداش دریافت خواهد کرد و پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ درصد از مشترکان خانگی در این طرح مشارکت کنند و برآورد می‌کنیم کاهشی ۵ درصدی در مصرف برق خانگی در زمان اوج مصرف رقم بخورد.

وی درباره محل تأمین منابع مالی این پاداش‌ها گفت: بر اساس قانون بودجه، می‌توانیم میزان دریافتی که به صورت پلکانی از مشترکان پرمصرف و بالای الگو اخذ می‌شود را برای پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان در حد الگو تخصیص دهیم. سخنگوی صنعت برق گفت: پیش‌بینی ما برای رشد تقاضای مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۷۳ هزار مگاوات است و بین ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات ناترازی برق وجود دارد که باطرح‌های تشویقی مدیریت مصرف و دیگر اقدام‌هایی که در قالب ۱۴۰ اقدام اساسی برنامه‌ریزی شده ناترازی‌ها کاهش یافته که نتیجه آن حفظ پایداری شبکه برق و تامین برق مطمئن برای همه مشترکان خواهد بود.

 

ارسال نظر