زن‌ها بیشتر از طلا به دنبال چه دارایی هستند؟

۱۴۰۱/۱۱/۰۱ - ۰۸:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۹۶۸۵۱
زن‌ها بیشتر از طلا به دنبال چه دارایی هستند؟

اما به تازگی موسسه‌ای خصوصی تحقیقاتی در ابعاد جهانی انجام داده که نشان می‌دهد حداقل در مورد زنان، این تصور صحیح نیست. بنابر تحقیقات موسسه eToro، با تغییرات گسترده‌ای که در نگرش زنان طی سالیان اخیر انجام شده، تمایل به سمت دارایی‌های دیجیتال و رمزارزها، امروزه دومین گزینه محبوب بانوان سراسر دنیاست!

به گزارش اقتصاد 100، بنابر گزارشی که به تازگی وبسایت CoinTelegraph به نقل از موسسه تحقیقاتی eToro منتشر کرده، اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای در ابعاد جهانی نسبت به تمایل بانوان به دارایی‌های رمزنگاری افتاده است. آن‌طور که eToro گزارش داده، این روزها نگهداری دارایی رمزنگاری شده در بین جامعه آماری هدف این موسسه پس از پول نقد، دومین جایگاه را در بین بانوان سراسر دنیا دارد. در واقع تصور نگهداری طلا و جواهرات به عنوان زمینه‌ای که بیشترین تمایل بین بانوان در مورد آنها وجود دارد، ظاهراً چند سالی است تغییر کرده و این روزها به اوج خود رسیده است.

که eToro اعلام کرده که این اطلاعات را با انجام نظرسنجی بین 10 هزار نفر از بانوان در 13 کشور انجام داده که نتایج آن در گزارشی موسوم به Retail Investor Beat به چاپ رسیده است.

بنابر اطلاعات خروجی این پژوهش، رشد گسترده‌ای در جمع‌آوری دارایی‌های رمزنگاری شده بین بانوان ایجاد شده است. ظاهراً نرخ تمایل بانوان به نگهداری رمزارزها از 29 درصد از سه ماه سوم سال 2022 در سه ماهه چهارم به 34 درصد رسیده است. eToro در تحلیل این افزایش می‌نویسد:

ناپایداری  بازارهای سنتی مالی موجب شده که تمایل بیشتری به بازارهای جدید در بین بانوان ایجاد شود.

نکته جالب توجه این است، در حالی که رشد قابل توجه نگهداری رمزارزها بین بانوان گسترش یافته، مردان تمایل چندان زیادی به ارتقای دارایی رمزنگاری شده خود طی این دوره نشان نداده‌اند تنها یک درصد افزایش در تعداد مردانی که رمزارز نگهداری می‌کنند، طی سه ماهه چهارم 2022 به ثبت رسیده است.

افزایش سرمایه گذاران رمرارزها علیرغم عملکرد بسیار بد بازار

در همین حال، علیرغم اینکه رمزارزها بدترین کلاس دارایی در سال گذشته محسوب می‌شوند، میزان کلی سرمایه‌گذاران جهانی که دارای رمزنگاری هستند از 36 درصد به 39 درصد بر اساس سه ماهه افزایش یافته است.

جدا از اینکه توسط افزایش تعداد سرمایه‌گذاران زن بازار رمزارزها، داده‌ها تحت تأثیر تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران مسن‌تر نیز قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد در سنین 35 تا 44 و 45 تا 54، هر کدام 5 درصد افزایش در سرمایه ذخیره شده خود ایجاد کرده‌اند. با این اوصاف باید گفت سرمایه‌گذاران مسن‌تر نیز در حال انباشت کریپتو در کیف‌های پول خود هستند.

علت تمایل روزافزون سرمایه گذاری در بازار کریپتو

در مورد اینکه چرا سرمایه‌گذاران بیشتری وارد رمزنگاری می‌شوند، 37 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که از فرصت (ریزش) فعلی استفاده می‌کنند تا دارایی آنها در میان مدت، بازدهی بالایی داشته باشد.

همچنین 34 درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به قدرت بلاک چین اعتقاد دارند و فکر می‌کنند ارز دیجیتال یک کلاس دارایی متحول‌کننده است.

جدا از اینکه سرمایه گذاران خرد، گرایش خود به فناوری بلاک چین با سرمایه گذاری افزایش می‌دهند، به نظر تمایل روزافزونی نیز در بین مشاغل مختلف جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر از این حوزه در حال وقوع است.

یک هفته پیش موسسه Casper Labs در گزارشی اعلام کرد که از میان 603 کسب‌وکاری که در نظرسنجی آنها شرکت کرده‌اند، 90 درصد آنها تهمیدات استفاده از پتانسیل بالای بلاک چین در کسب و کار خود را مورد بررسی قرار داده و حتی به فاز عملی رسانده‌اند.

به هر حال دوران گذاری برای فناوری بلاک‌چین و رمزارزها که تنها یکی از حوزه‌های استفاده از مزایای آن است در دنیای پیش روی ما در جریان است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که اتفاقات این چند ساله می‌تواند مشخص کننده آن باشد که بلاک چین چطور می‌تواند زندگی ما طی چند دهه آتی را متحول کند.

ارسال نظر