عمده آسیب‌ها به ویژه در مباحث کشاورزی به دلیل ندادن زکات است

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۰:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۲۵۲
عمده آسیب‌ها به ویژه در مباحث کشاورزی به دلیل ندادن زکات است

امام جمعه اهواز گفته: عمده آسیب‌ها به ویژه در مباحث کشاورزی به دلیل پرداخت نکردن زکات است. او تاکید کرده: در عرصه اقتصاد مقاومتی به دلیل عمل نکردن به فرمایش حضرت آقا چنین مصیبتی می‌بینیم بنابراین باید دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به معیشت مردم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات که امروز (۱۹ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و افرادی که خوب این ماه‌ها را درک می‌کنند، بسیار تلاش می‌کنند که خود را برای لیله القدر آماده کنند.

وی افزود: در عالم آخرت جمعیت قابل توجهی از یهودیان و مسیحیان علیه ما احتجاج می‌کنند، زمانی که از این افراد می‌پرسند چرا مسلمان نشدید می‌گویند مسلمانان می‌گفتند؛ دروغ، غیبت، بی‌حجابی و ظلم بد است اما برخی از آن‌ها همه این کارها را انجام داده‌اند پس به کدام عمل این افراد نگاه کنیم؟ اینکه آن روز این افراد علیه ما احتجاج کنند، بسیار بد است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خداوند متعال چهار ماموریت بر دوش مومنان گذاشته است که توجه به اقامه نماز و پرداخت زکات برخی از این ماموریت‌ها هستند. تحقق زکات یکی از آرزوهای دیرینه اسلام است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: عمده آسیب‌ها به ویژه در مباحث کشاورزی به دلیل پرداخت نکردن زکات است.

وی با تاکید بر لزوم تذکر زبانی بیان کرد: مقصر برخی از نابسامانی‌های اخیر و پلشتی‌های حجاب، جامعه ایمانی است زیرا حتی اگر فردی تکه تکه شود نباید ترک تکلیف کند؛ در برابر دشمنی که جنگ نرم علیه کشور راه انداخته باید سینه سپر کنیم و تذکر زبانی بدهیم.

موسوی‌فرد با اشاره به دلایل شکست رژیم شاهنشاهی، گفت: قدرتی که ۲۵۰۰ سال در این کشور ریشه داشت و تمام قدرت‌های بزرگ آن زمان تلاش کردند که سقوط نکند، با انقلاب اسلامی شکست خورد. کمک خداوند متعال و اسلام ناب محمدی(ص)، ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی، حضور مردم مومن و آگاه به مسائل انقلاب و ولایت فقیه چهار عامل عمده‌ای هستند که موجب شدند این انقلاب رقم بخورد.

وی در خصوص دستاوردهای انقلاب تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری با کمال تاسف دهه ۹۰ دهه تاریکی بود. اما نمونه اقدامات در حوزه تقویت بنیه دفاعی، افتتاح شهر زیرزمینی است که این موضوع یک نمونه از ده‌ها افتخارات این نظام است.

امام جمعه اهواز گفت: تقویت بنیه دفاعی کشور به گونه‌ای است که دشمن جرات نگاه چپ به کشور را ندارد. در عرصه اقتصاد مقاومتی به دلیل عمل نکردن به فرمایش حضرت آقا چنین مصیبتی می‌بینیم بنابراین باید دولت انقلابی توجه ویژه‌ای به معیشت مردم داشته باشد و این موضوع جزو برنامه‌های دولت است.

موسوی‌فرد تصریح کرد: در روز ۲۲ بهمن‌ماه خواهیم دید که مردم برای چهل و چهارمین بار در صحنه انقلاب حضور پیدا می‌کنند اما به تعبیر حضرت آقا حضور مردم در راهپیمایی به معنای این نیست که از رفتار ما گله‌مند نیستند بنابراین باید تلاش شود که تا حد توان به مطالبات مردم رسیدگی شود.

 

ارسال نظر