دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۳۵

یوتیوب کانال رسانه استرالیایی را تعلیق کرد

کانال یوتیوب یک رسانه استرالیایی به دلیل انتشار محتوایی که وجود کووید۱۹ را انکار یا مردم را تشویق به مصرف دارو می‌کرد به مدت یک هفته تعلیق شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یوتیوب پس از بررسی محتوای «اسکای نیوز استرالیا» برای هماهنگی با سیاست‌های کووید ۱۹، این شبکه خبری را به‌طور موقت معلق کرد. این رسانه در بیانیه‌ای در وب سایت خود نوشت: اسکای نیوز استرالیا حق یوتیوب برای اجرای قوانین خود را به رسمیت می‌شناسد و مشتاق انتشار اخبار و محتوای تحلیلی خود برای مشترکان کانالش است. این کانال تلویزیونی خبری که در یوتیوب ۱.۸۵ میلیون کاربر دارد، زیرمجموعه‌ای از شرکت «نیوز کورپ استرالیا» است. یوتیوب که زیرمجموعه گوگل است نیز تعلیق این کانال خبری را تأیید کرده است. سخنگوی این شرکت گفت: ما سیاست‌های خود را برای همه افراد اجرا می‌کنیم و در راستای همخوانی با «سیستم استرایک (strike system) » ویدئوهای خلاف قوانین را حذف کردیم و به کانال اسکای نیوز استرالیا هشدار دادیم. سیستم استرایک» یوتیوب فرایندی است که شبکه اجتماعی برای مقابله با محتوای غیرقانونی به کار می‌گیرد. طبق این سیستم اگر یوتیوب تشخیص دهد کاربری برای دومین بار قوانین پلتفرم را زیر پا گذاشته، اجازه پست محتوا توسط کاربر را به مدت یک هفته تعلیق می‌کند. رسانه استرالیایی اعلام کرد حساب کاربری‌اش در یوتیوب از روز پنجشنبه گذشته به مدت یک هفته تعلیق شده است. این تعلیق مربوط به انتشار محتوایی بود که وجود کووید ۱۹ را انکار می‌کرد یا مردم را بدون پیش زمینه مناسب تشویق می‌کرد از هیدروکسی کلروکین یا دارویی دیگر برای درمان ویروس کرونا استفاده کنند.

زوم ۸۵ میلیون دلار  جریمه شد

زوم به دلیل اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیس‌بوک و گوگل و اجازه دادن به هکرها برای اختلال در تماس‌های ویدئویی با جریمه ۸۵ میلیون دلاری روبرو شد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، شرکت «زوم ویدئو کامونیکیشنز» برای تسویه شکایتی دسته‌جمعی در خصوص نقض قوانین حریم خصوصی کاربران، توافق کرده ۸۵ میلیون دلار غرامت بپردازد و سیاست‌های امنیتی خود را روشن کند. در این شکایت برنامه زوم متهم شده بود اطلاعات خصوصی کاربران را با فیس‌بوک، گوگل و لینکدین به اشتراک گذاشته و علاوه بر آن به هکرها اجازه داده در جلسات زوم اختلال ایجاد کنند. به این «زوم بمبینگ» نیز گفته می‌شود. زوم بمبینگ زمانی اتفاق می‌افتد که فردی در جلسه زوم اختلال ایجاد می‌کند، محتوای مستهجن نشان می‌دهد یا پیام‌های نژادپرستانه پخش می‌کند. البته اسناد مربوط به تسویه اولیه نیازمند تأیید قاضی دادگاهی در کالیفرنیای امریکا است. آن دسته از مشترکان زوم که شکایت مذکور را ثبت کرده‌اند واجد شرایط دریافت ۱۵ درصد مبلغ اشتراک خود یا ۲۵ دلار (هرکدام بیشتر است) هستند. بقیه کاربران این نرم‌افزار نیز می‌توانند تا ۱۵ دلار دریافت کنند. در کنار این موارد، زوم توافق کرده اقدامات امنیتی مختلفی انجام دهد مانند هشدار به کاربران هنگامی که میزان یا دیگر شرکت‌کنندگان از اپ‌های طرف سوم در جلسات زوم استفاده می‌کنند.

دسترسی نسخه‌های قدیمی اندروید به اپلیکیشن‌های گوگل مسدود می‌شود

گوگل اعلام کرده کاربران دستگاه‌های قدیمی که مجهز به اندروید ۲.۳.۷ هستند از تاریخ ۲۷ سپتامبر به بعد نمی‌توانند وارد حساب خود شده و از سرویس‌های شرکت استفاده کنند. به گزارش مهر به نقل از ورج، کاربران اندورید ۲.۳.۷ (آخرین نسخه جینجر برد) و نسخه‌های قدیمی از ۲۷ سپتامبر به بعد نمی‌توانند وارد حساب کاربری گوگل در دستگاه‌های خود شوند. به عبارت دیگر کاربران دستگاه‌های مجهز به نسخه قدیمی اندروید نمی‌توانند وارد اپ‌های گوگل شوند. البته کاربران همچنان می‌توانند از طریق مرورگر وارد حساب کاربری گوگل خود شوند. گوگل در بیانیه‌ای آورده است: در راستای ایمن نگه داشتن کاربرانمان، از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی به بعد به کاربران اندروید ۲.۳.۷ و نسخه‌های قدیمی‌تر اجازه ورود به حسابشان را نمی‌دهیم. اگر کاربری پس از این تاریخ وارد حساب خود شود، احتمالاً هنگام استفاده از محصولات و سرویس‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب و مپس با پیام «نام کاربری یا پسورد اشتباه» روبرو می‌شود. برای مشخص شدن قدمت دستگاه‌هایی تحت تأثیر این تغییر قرار می‌گیرند، کاربرانی که بخواهند پس از ۲۷ سپتامبر هنوز از اندروید ۲.۳.۷ استفاده کنند، در صورت ورود به حساب کاربری خود در مرورگر دستگاه، قادر به استفاده از برخی سرویس‌های گوگل خواهند بود. 

 

ارسال نظر