ایران در رتبه ۱۳۳ اینترنت ثابت قرار دارد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۶۵۳
ایران در رتبه ۱۳۳ اینترنت  ثابت قرار دارد

وب‌سایت اسپید تست جدیدترین گزارش متوسط سرعت جهانی اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه ژوئن را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد هرچند جایگاه ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت موبایل یک پله رشد کرده اما جایگاه آن در بخش اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است. براساس اطلاعات ثبت شده در این گزارش در ششمین ماه میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۱.۰۶ و متوسط اینترنت ثابت آن ۲۲.۰۲ مگابیت برثانیه بوده است. به این ترتیت ایران در رده هفتاد و هشتم فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل و رده ۱۳۳ کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت قرار دارد. براساس این گزارش همچنین متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۵۵.۳۴ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۱۰۶.۶۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. این آمار نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت موبایل و ثابت جهان در ژوئن نسبت به می‌۲۰۲۱ میلادی اندکی بهبود یافته است. 

سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند. بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود. طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۳۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۶.۶۱ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۷.۶۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه است. در حالی که تا ماه مه ‌سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۴.۵۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۵.۱۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۵.۹۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۹ میلی‌ثانیه بود.

    جدید‌ترین رتبه ایران در اینترنت ثابت 

و موبایل 

جایگاه ایران در رده‌بندی سرعت اینترنت موبایل یک پله رشد و در رده‌بندی اینترنت ثابت یک پله سقوط کرده است. در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۰۶ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۶۶ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۸ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه می‌۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۰.۷۹ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۰ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۹ قرار داشت. همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از ارمنستان و برزیل کندتر و از اوکراین و قزاقستان سریع‌تر است. در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۲ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۴۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۳ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند. این درحالی است که در مه‌۲۰۲۱ در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۰.۷۳ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۱.۵۸ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۳۲ قرار داشت. همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از کنگو و گواتمالا کندتر و از گابن و فلسطین سریع‌تر است.

     فهرست کشورهایی

با بیشترین سرعت اینترنت موبایل

گزارش جدید وب سایت اسپید تست نشان می‌دهد کشورهای امارات متحده عربی (۱۹۳.۵۱ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۸۰.۴۸ مگابیت برثانیه) و قطر (۱۷۱.۷۶ مگابیت برثانیه) مانند ماه گذشته همچنان در رده نخست تا سوم کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل در جهان قرار دارند. در رده چهارم و پنجم به ترتیب دو کشور نروژ (۱۶۷.۶۰ مگابیت برثانیه) و قبرس (۱۶۱.۸۰ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه نروژ ۲ و جایگاه قبرس ۵ پله در این فهرست صعود کرده است. در رده ششم چین (۱۵۹.۴۷ مگابیت برثانیه)، هفتم عربستان سعودی (۱۵۳.۱۸ مگابیت برثانیه) و هشتم کویت (۱۳۷.۵۱ مگابیت برثانیه) قرار دارند. طبق اطلاعات ثبت شده جایگاه چین، کویت و استرالیا در این رده‌بندی یک پله سقوط کرده است. جایگاه عربستان سعودی نیز در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل ۳ پله سقوط کرده است. در رده نهم استرالیا با سرعت اینترنت موبایل ۱۲۷.۱۴ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه استرالیا نیز در این فهرست یک پله سقوط کرده است. اما در رده دهم لوگزامبورگ با سرعت اینترنت ۱۱۲.۶۴ مگابیت قرار دارد. جایگاه این کشور در رده‌بندی نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است.

    پرسرعت اینترنت ثابت جهان در موناکو

در فهرست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت ثابت بر خلاف ماه‌های گذشته به جای سنگاپور، کشور موناکو با سرعت اینترنت ۲۶۰.۷۴ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه موناکو نسبت به ماه مه‌۲ پله ارتقا یافته است. در رده‌های دوم و سوم به ترتیب سنگاپور و هنگ‌کنگ با سرعت ۲۵۲.۶۸ و ۲۴۸.۹۴ مگابیت برثانیه قرار دارند. جایگاه هر دو کشور در فهرست یک پله نسبت به ماه قبل سقوط کرده است. در رده‌های چهارم، پنجم و ششم نیز به ترتیب رومانی (۲۲۰.۶۷ مگابیت برثانیه)، دانمارک (۲۱۷.۱۸ مگابیت برثانیه) و سویس (۲۱۵.۵۷ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه رومانی و دانمارک نسبت به ماه گذشته میلادی ۳ پله رشد کرده است. اما در این میان جایگاه سوییس ۲ پله سقوط کرده است. در رده‌های هفتم، هشتم و نهم نیز به ترتیب تایلند (۲۱۴.۴۷ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۲۱۲.۱۲ مگابیت برثانیه) و فرانسه (۲۰۸.۱۵ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه تایلند یک و کره جنوبی ۳ پله در رده‌بندی ماه ژوئن سقوط کرده است. اما رده فرانسه در ژوئن ۲۰۲۱ نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است. در رده دهم نیز شیلی با سرعت اینترنت ۲۰۳.۶۱ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه شیلی نیز در فهرست نسبت به ماه مه‌۳ پله رشد کرده است.

 

ارسال نظر