دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۳۲

ترامپ به یک پلتفرم ویدئویی پیوست

دونالد ترامپ عضو یک وب سایت انتشار ویدیو به نام «رامبل» شده که میان محافظه‌کاران امریکایی بسیار محبوب است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور سابق امریکا روز گذشته عضو پلتفرم ویدئویی «رامبل (Rumble) » شد. این در حالی است که پس از شورش حامیان او در ششم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی و حمله آنها به کنگره امریکا، شبکه‌های اجتماعی بزرگ از جمله فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب حساب‌های کاربری وی را تعطیل کردند. ممنوعیت حضور او در توئیتر دایم است اما فیس بوک اعلام کرد ممنوعیت رییس‌جمهور پیشین تا ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد. از سوی دیگر یوتیوب نیز اعلام کرد تا زمانی که تشخیص دهد ریسک خشونت کاهش یافته، حضور ترامپ را در پلتفرم خود ممنوع می‌کند. لیز هرینگتون سخنگوی دونالد ترامپ اعلام کرد عضویت رییس‌جمهور سابق در رامبل، بخشی از طرح وی برای راه‌اندازی پلتفرم خود است. این درحالی است که در اوایل ماه جاری میلادی ترامپ بلاگی که به تازگی افتتاح کرده بود را تعطیل کرد. البته جزییات طرح راه‌اندازی پلتفرم مخصوص ترامپ هنوز اعلام نشده است. هرینگتون در یک بیانیه ایمیلی به رویترز نوشته است: در عصری که شرکت‌های بزرگ فناوری ضربه بی‌سابقه‌ای به آزادی بیان در کشورمان زده‌اند، این روشی مناسب برای برقراری ارتباط با مردم امریکا است. کریس پاولوفسکی مدیر ارشد اجرایی رامبل نیز تأیید کرد حساب کاربری ترامپ در این وب سایت ایجاد شده است. اما وی از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد. پاولوفسکی یک کارآفرین کانادایی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی رامبل را راه‌اندازی کرد. این وب سایت شباهت زیادی به یوتیوب دارد و میان حامیان حزب محافظه‌کار امریکا محبوبیت زیادی یافته است.

گوگل سهم خود را از درآمد توسعه‌دهندگان کاهش می‌دهد

گوگل در راستای گسترش اپ‌های اندرویدی در دستگاه‌های مختلف، انگیزه مالی ایجاد کرده و ادعا می‌کند سهم خود از فروش اپ در پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، گوگل از مدت‌ها قبل برای نصب اندروید روی دستگاه‌های مختلفی غیر از موبایل با چالش روبرو است. در همین راستا این شرکت یک راه‌حل ساده یافته است. گوگل تصمیم دارد به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار انگیزش مالی بدهد تا از پلتفرم‌هایی غیر از موبایل پشتیبانی کنند. وب سایت آرس تکنیکا در گزارشی اعلام کرده این شرکت مشغول عرضه بین‌المللی طرح Play Media Experience است. طی این طرح اگر توسعه‌دهندگان اپ اندروید از قابلیت‌های صوتی تصویری در طیفی از پلتفرم‌ها مانند تبلت، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی کنند، گوگل سهم خود را از درآمد اپ در پلی استور به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. اگر توسعه‌دهنده اپ بخواهد سهم بیشتری از دانلود محصولش در اپ استور را در اختیار داشته باشد باید از تمام پلتفرم‌ها پشتیبانی کند. به‌طور دقیق‌تر یک توسعه‌دهنده اپ ویدئویی باید آن را با اندروید تی وی، گوگل تی وی و گوگل کست یکپارچه کند. یک توسعه‌دهنده اپ صوتی باید از سیستم Wear OS، اندروید اتو، اندروید تی وی و گوگل کست باید پشتیبانی کند. اپلیکیشن خوانشی نیز باید برای استفاده در تبلت، دستگاه‌های تاشدنی و فضاهای سرگرمی ارتقا یابد. همچنین دیگر شرط گوگل در این طرح آن است که توسعه‌دهندگان اپ باید حداقل ماهانه ۱۰ هزار روی دستگاه‌ها نصب شده باشند. هنوز مشخص نیست این طرح چه بازخوردی خواهد داشت.

آمازون یک پیام‌رسان امن خرید

آمازون جدیدترین شرکتی است که با خرید یک پیام رسان، وارد حوزه پیام رسانی ایمن می‌شود. به گزارش ایسنا، مادربورد گزارش کرد که شرکت آمازون Wickr را خریداری کرد که به عنوان پلتفرم پیام‌رسان ایمنی معروف است که دموکرات‌ها پس از حمله هک دی ان سی در سال ۲۰۱۶ از آن استفاده کردند. این غول اینترنتی پلتفرم پیام‌رسان را مکمل خدمات وب آمازون (AWS) می‌بیند که برای شرکتها و دولت‌ها راه کار آسانی را برای مکالمات کاری راه دور شامل مکالمات صوتی و ویدیویی فراهم می‌کند. شرکت خدمات وب آمازون خدمات Wickr را فورا عرضه خواهد کرد و مشتریان فعلی این پیام‌رسانی تغییری را نخواهند دید. این اقدام اهمیت زیادی برای خدمات وب آمازون دارد. پیام‌رسان Wickr در حال حاضر سازمان‌های مهمی مانند گمرک و حفاظت مرزی امریکا و نظامیان را در جمع مشتریانش دارد. خرید این پیام‌رسان به آمازون کمک می‌کند از دست دادن قرارداد با پنتاگون را جبران کند و در مذاکرات برای قراردادهای دولتی مزیت جدیدی داشته باشد. اگر سازمانی به دلیل استفاده از Wickr مجوز آمازون را داشته باشد، ممکن است تمایل بیشتری برای خرید خدمات دیگر این شرکت پیدا کند. بر اساس گزارش انگجت، پیام رسانهای ایمن در دنیای مصرف‌کننده بین پلتفرم‌هایی نظیر واتس‌اپ، ‌ای مسیج، سیگنال و تلگرام، رونق پیدا کرده‌اند. با این حال خرید Wickr تضمین نمی‌کند که آمازون وارد رقابت مستقیم با این خدمات پیام‌رسان شود. 

 

ارسال نظر