ارزهای دیجیتالی در آستانه ۲،۵ تریلیون دلاری شدن

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۲۵۲

روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کماکان ادامه دارد. اگرچه رمزارزها در ماه‌های اخیر افزایش ارزش چشمگیری داشته‌اند و برخی تحلیل‌ها از آینده روشن آنها حکایت دارند، با این حال بسیاری از کارشناسان رمزارزها را گزینه مناسبی برای ذخیره‌های ارزی درنظر نمی‌گیرند و ارزهای رایج همچنان در این بخش حرف اول را  خواهند زد.

 با توجه به این موضوع، کارشناسان به مردم توصیه می‌کنند که تمام پس‌انداز خود را در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنند چرا که شاید آن را از دست بدهند. هرچند که ارزهای دیجیتالی کماکان در حال ثبت رکوردهای جدیدی هستند اما اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی انگلیس که یکی از منتقدان سرسخت آنها نیز محسوب می‌شود کماکان معتقد است که رمزارزها دارای هیچ ارزش ذاتی نیستند. بیلی با بیان اینکه سقوط آزاد قیمت رمزارزها کاملا محتمل است،گفت: «توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که اگر می‌خواهند جایی سرمایه‌گذاری کنند که شاید تمام سرمایه‌شان نابود شود سراغ رمزارزها بروند.» 

با افزایش احساس نیاز به آمارها و تحلیل‌های دقیق از عملکرد بازار ارزهای دیجیتالی قرار است دو شاخص اس‌اندپی بیت‌کوین و اس‌اند‌پی اتریوم عملکرد ارزهای دیجیتالی اتریوم و بیت‌کوین و همچنین ارزهای دیجیتالی متکی به آنها را اندازه‌گیری کند. قرار است در شاخص‌های ارایه‌شده، عملکرد بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتالی که بیشترین حجم و میزان معاملات را دارند اندازه‌گیری و ارایه شود. نوسانات شدید ارزهای دیجیتالی کماکان ادامه دارد و همین مساله باعث زیان دیدن بخش قابل توجهی از معامله‌گران تازه کار شده است. ارز دوج‌کوین که یکی از پرنوسان‌ترین ارزهای بازار محسوب می‌شود با عبور از ۰.۵ دلار و ثبت رکورد تاریخی جدید، به چهارمین ارز دیجیتالی بزرگ جهان تبدیل شد. جامعه معامله گران دوج‌کوین که به ارتش دوج‌کوین معروف هستند امیدوارند تا با عبور قیمت این ارز از یک دلار، این ارز را وارد فاز جدیدی کنند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۳۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

 

ارسال نظر