دنیای فناوری

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۹۳۶

شرکت‌های آلمانی از اپل شکایت کردند

اپل در نسخه جدید iOS به کاربران اجازه می‌دهد تا خود تصمیم بگیرند کدام اپ‌ها می‌توانند از اطلاعات آنان برای تبلیغات استفاده کنند. در همین راستا شرکت‌های آلمانی از اپل شکایت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت‌های مختلف بخش‌های رسانه، اینترنت و تبلیغاتی آلمان یک شکایت آنتی‌تراست علیه اپل ثبت کرده‌اند آنها ادعا می‌کنند تنظیمات حریم خصوصی جدید آیفون نشان‌دهنده فرایند سوءاستفاده در بازار و نقض قانون رقابت است. شکایت مذکور که در «اداره کارتل فدرال آلمان» (قانونگذار رقابت در این کشور) ثبت شده، در حالی مطرح می‌شود که این شرکت قصد دارد چارچوب شفاف‌سازی جدیدی ارایه کند. در این چارچوب جدید کاربران انتخاب می‌کنند که چه شرکت یا ماهیتی می‌تواند برای مقاصد تبلیغاتی آنها را ردیابی کند. چند اتحادیه تجاری آلمان نیز در یک بیانیه مشترک نوشته‌اند: در نتیجه این اقدامات یک سویه، اپل تمام رقبا را از فرآوری اطلاعات مرتبط تجاری در اکوسیستم خود منع می‌کند. در شکایت نامه ثبت شده نام گروه اصلی لابی‌گری انتشار روزنامه‌ها و فدراسیون تبلیغات آن نیز دیده می‌شود. اپل این اتهامات را رد و ادعا می‌کند چارچوب که در نسخه جدید iOS۱۴ ارایه‌شده از حریم خصوصی افراد محافظت می‌کند. اپل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات کاربران به خودشان تعلق دارد و آنها باید درباره اشتراک‌گذاری آن تصمیم بگیرند. در نسخه جدید iOS۱۴ کاربر می‌تواند انتخاب کند کدام اپ‌ها اجازه دارند به منظور تبلیغات آنلاین، اطلاعات شان را با شرکت‌های طرف سوم به اشتراک بگذارند.

برزیل برای مقابله با انتشار  اخبار جعلی قانون وضع می‌کند

برزیل در حال وضع قانون جدیدی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی است که به موجب آن چنین اقدامی مستوجب زندان و جریمه نقدی خواهد بود. به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، نمایندگان مجلس قانون‌گذاری برزیل در حال بررسی قانون جدیدی هستند که به موجب آن تهیه و انتشار اخبار جعلی جرم تلقی شده و به خصوص در ایام برگزاری انتخابات در این کشور با چنین اقدامی برخورد جدی می‌شود. در صورت تصویب این قانون، تولید، ترویج، سازمان‌دهی، تأمین مالی و انتشار اخبار جعلی اقدامی جنایت‌کارانه محسوب شده و افراد متخلف به یک تا پنج سال زندان و نیز جریمه نقدی متناسب محکوم می‌شوند. در قانون یادشده به‌طور مشخص به اپلیکیشن‌های محبوب اطلاع‌رسانی مانند واتس‌اپ یا تلگرام اشاره نشده و به‌طور کلی انتشار اخبار جعلی از طریق ابزار اطلاع‌رسانی آنلاین جرم تلقی شده است. در سال‌های اخیر همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس در نقاط مختلف دنیا انتشار اخبار جعلی برای بدنام کردن رقبا شدت گرفته است.

تیک‌تاک مرکز شفافیت و پاسخگویی در اروپا تاسیس می‌کند

تیک‌تاک یک مرکز شفافیت و پاسخگویی در اروپا تاسیس می‌کند تا شیوه‌های حفظ امنیت کاربران را به کارشناسان و سیاست‌گذاران در این منطقه نشان دهد. به گزارش مهر به نقل از پرس آسوسیشن، تیک‌تاک تصمیم دارد یک «مرکز شفافیت و پاسخگویی» در اروپا تأسیس کند. این مرکز فرصتی برای کارشناسان و سیاست‌گذاران فراهم می‌کند تا بتوانند ساختار و شیوه‌های ایمن‌سازی پلتفرم را مشاهده کنند. تیک‌تاک در حالی از تصمیم برای راه‌اندازی مرکز مذکور خبر داده که با سوالات زیادی درباره میزان امنیت روبرو است. هفته گذشته «آن لانگفیلد» کمیسیونر سابق کودکان در انگلیس اعلام کرد شکایتی قانونی را علیه این اپ اشتراک‌گذاری ویدئو رهبری می‌کند. براساس این شکایت تیک‌تاک اطلاعات کودکان را در مقیاس صنعتی و وسیع جمع‌آوری می‌کند. البته اپ چینی این اتهامات را رد کرده است. تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد «مرکز شفافیت و پاسخگویی» در ایرلند تأسیس می‌شود و به کارشناسان بازدیدکننده امکان می‌دهد تا شیوه‌های استفاده از فناوری برای ایمن نگه داشتن کاربران پلتفرم و همچنین بازبینی محتوا را رصد کنند که به وسیله بازبین‌های انسانی و یادگیری ماشینی انجام می‌شود. تیک تاک سال گذشته مرکز مشابهی را در امریکا تأسیس کرد که تاکنون تورهای مجازی برای بیش از ۷۰سیاست‌گذار و کارشناس فراهم کرده است.

مایکروسافت و اینتل از استخراج غیرقانونی رمزارز جلوگیری می‌کنند

مایکروسافت سعی دارد با استفاده از فناوری اینتل از استخراج غیرقانونی رمزارز در رایانه‌ها جلوگیری کند. به گزارش مهر به نقل از یو تودی، نرم‌افزار Microsoft Defender Endpoint که یک راه‌حل امنیتی برای شرکت‌ها است، استفاده از فناوری «ردیابی تهدید اینتل» را گسترش داده تا با استخراج غیرقانونی رمزارز مقابله کند. فناوریTDT اینتل با استفاده از اطلاعات تله متریک هرگونه ناهنجاری در عملکردCPU را ردیابی می‌کند. با کمک این روش، بدافزار قبل از مبتلا کردن رایانه و استخراج رمزارز، شناسایی می‌شود. در حال حاضر مجرمان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس نتوانند آنها را ردیابی کنند. در این میان اینتل ادعا می‌کند همکاری با مایکروسافت شیوه‌های دفاعی برای شرکت‌ها را موثرتر می‌کند. همزمان با افزایش ارزش رمزارزها در سراسر جهان، استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز افزایش یافته است. مایکروسافت ادعا می‌کند بسیای از مجرمان سایبری به جای نصب باج‌افزار در رایانه‌های کاربران، به‌طور مخفیانه با استفاده از دستگاه‌های آنها رمزارز استخراج می‌کنند.

 

ارسال نظر