بیت‌کوین باز هم از ۶۰ هزار دلار گذشت

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۵۶

قیمت بیت‌کوین روز گذشته با عبور از ۶۰ هزار دلار تا نزدیکی اوج قیمت خود پیش رفت. 

فعالیت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال از ماه‌های گذشته تب‌وتاب زیادی به خود دیده است. قیمت بیت‌کوین در هفته‌های گذشته در محدوده ۵۲ هزار تا ۵۹ هزار دلار درحال نوسان بود. اوج پیشین قیمت بیت‌کوین اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۹) ثبت شده بود. این اولین‌بار در حدود یک ماه گذشته است که قیمت بیت‌کوین از ۶۰هزار دلار عبور می‌کند. پس از عبور از ۶۰ هزار دلار، بیت‌کوین موفق شد تا ۶۱ هزار دلار هم اوج بگیرد ولی کمی بعد با اصلاح همراه شد تا در ناحیه ۶۰,۸۰۰ دلار معامله ‌شود. تحلیل‌گران هنوز در ارتباط با دلیل این افزایش قیمت مطمئن نیستند. به‌گفته کارشناسان، ورود حجم بالایی از سرمایه‌ها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از سوی سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، یکی از عوامل اصلی جهش قیمت بیت‌کوین و ثبت اوج تاریخی تازه بوده است. باوجود نوسانات کوتاه‌مدت، تحلیل‌گران بر این باورند که روند صعودی قیمت بیت‌کوین دست نخورده است. برخی از تحلیل‌گران می‌گویند بازار در حال آماده‌شدن برای یک اصلاح است، برخی دیگر نیز معتقدند که بزودی شاهد از سر گرفتن روند صعودی خواهیم بود. بسیاری از معامله‌گران به سقوط اخیر قیمت به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند و می‌گویند جایی برای نگرانی نیست؛ این موضوع را می‌توان یک نشانه دلگرم‌کننده در نظر گرفت. تثبیت یک ماهه قیمت بیت‌کوین بین ۵۰هزار تا ۶۰هزار دلار نشان‌دهنده جدال بین خریداران و فروشندگان است. اما با درنظر گرفتن چشم‌انداز بلندمدت، می‌توان گفت که به روند صعودی خدشه‌ای وارد نشده است. 

     پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

تا پایان سال ۲۰۲۱

صرافی ارز دیجیتال Currency.com، نتایج نظرسنجی درباره پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. حدود ۲۰,۳ درصد از معامله‌گران این صرافی مطمئن هستند که در پایان سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین به قیمت‌های ۶ رقمی دست خواهد یافت. ۵۴ درصد از معامله‌گران نیز مطمئن هستند که قیمت بیت‌کوین به ۵۰ الی ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. با این حال ۸.۶ درصد از کاربران نیز پاسخ دادند که بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۰ حداقل ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست خواهد داد.

پس از آنکه صرافی کوین بیس موفق شد مجوز عرضه اولیه سهام خود در بورس نیویورک را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا کسب کند، حالا دیگر صرافی بزرگ ارزهای دیجیتالی به نام کراکن نیز اعلام کرده که در تدارک عرضه سهام خود در بورس برای سال ۲۰۲۲ میلادی است. این صرافی اکنون چهارمین صرافی بزرگ دنیا محسوب می‌شود و بیش از ۶ میلیون مشتری دارد. جسی پاول، مدیرعامل این صرافی، پیش‌تر گفته بود بیت‌کوین پتانسیل رسیدن به یک میلیون دلار را دارد. مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک امریکا در یادداشتی برای سهامداران ارشد این بانک خواهان ورود جدی‌تر نهادهای نظارتی به بازار ارزهای دیجیتالی شده است. جیمی دیمون با بیان اینکه ارزهای دیجیتالی به یک ضرورت تبدیل شده‌اند که باید هر چه زودتر به آنها پرداخته شود، افزود: «بدون ورود جدی نهادهای نظارتی نمی‌توان نسبت به توقف رشد بانکداری در سایه، ریسک‌های فضای سایبری و جرایم گسترده در حوزه هوش مصنوعی امیدوار بود.» مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتالی اکنون به چیزی در حدود دو تریلیون دلار رسیده که این به معنای ارزش بازاری معادل ارزش بازار شرکت اپل به عنوان دومین شرکت بزرگ در جهان است. مجموع ارزش ارزهای دیجیتالی در حال حاضر همچنین از مجموع ارزش بازار شرکت‌های گوگل و تسلا نیز بیشتر است. انتظار می‌رود به زودی ارزهای دیجیتالی به باارزش‌ترین بازار جهان تبدیل شوند. در حال حاضر ۵۷ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. 


 

ارسال نظر