دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۹۲

تیک تاک  در پاکستان  مسدود شد

دادگاهی عالی در پاکستان به دلیل محتوای نامناسب تیک‌تاک رای به ممنوعیت این اپلیکیشن در کشور داده است. به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، پاکستان دسترسی به اپلیکیشن تیک‌تاک را مسدود کرد. این در حالی است که اپ چینی چند ماه قبل به دلیل چالش‌هایی در بازبینی محتوای غیراخلاقی و نامناسب ممنوع شده بود. به این ترتیب با رأی دادگاه عالی پیشاور مبنی بر آنکه محتوای تیک‌تاک برای جامعه پاکستانی قابل قبول نیست، دسترسی به آن برای ۲۰ میلیون کاربر کشور قطع شد. اداره مخابرات پاکستان نیز از تأمین‌کنندگان سرویس اینترنت خواسته تا سریعاً این اپ را تعلیق کنند. دستور دادگاه پس از آن اعلام شد که ۲ وکیل دادخواستی ارایه و اعلام کردند ویدئوهای موجود در تیک‌تاک با استانداردهای اخلاقی و ارزش‌های پاکستان مغایر است. تیک‌تاک با صدور بیانیه‌ای در خصوص این ممنوعیت اعلام کرد به‌طور فعال محتوای نامناسب را در پاکستان حذف می‌کند و به اطاعت از قوانین محلی متعهد است.

۲۳۰۰ کسب‌وکار انگلیسی قربانی هک مایکروسافت شدند

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس به ۲۳۰۰ شرکت هشدار داده هدف حمله هکری قرار گرفته‌‌اند که با استفاده از شکافی در نرم‌افزار مایکروسافت به ایمیل آنها نفوذ کرده است. به گزارش مهر به نقل از تلگراف، دولت انگلیس به ۲۳۰۰ کسب و کار در این کشور هشدار داده سیستم رایانه‌های آنها به دلیل شکافی در نرم‌افزار Exchange مایکروسافت هک شده است. «مرکز ملی امنیت سایبری»  (NCSC)، تأثیر هک نرم‌افزار ایمیل مایکروسافت در انگلیس را بررسی و اعلام کرد با بیش از ۲ هزار سازمان تماس گرفته تا به آنها هشدار دهد فعالیت‌های هکری در سیستم‌هایشان کشف شده است. بر اساس هشدار مذکور، هکرها نرم‌افزاری روی سیستم قربانیان نصب کرده و با استفاده از آن به سیستم دسترسی یافته‌اند. البته وجود نرم‌افزار مذکور روی سرور به معنای آن نیست که هکرها توانسته‌اند اطلاعات را سرقت کنند. کسب‌و‌کارها می‌توانند بدافزار مذکور را بدون هیچگونه نشت اطلاعات پاک کنند. هفته گذشته مایکروسافت اعلام کرد گروهی از هکرهای چینی با سوءاستفاده از شکاف امنیتی در نرم‌افزار مایکروسافت ایمیل سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف در سراسر جهان را سرقت کرده‌اند. تخمین زده می‌شود حدود ۲۵۰ هزار سازمان و شرکت در سراسر جهان قربانی این عملیات هکری شده باشند.

حمله گوگل  به خودشیرینی مایکروسافت

شرکت گوگل از مایکروسافت به دلیل حمایت از قانونی که به ناشران خبری قدرت بیشتری در مذاکره با پلتفرم‌های فناوری برای دریافت پول از آنها بابت نمایش محتوای آنها می‌دهد، حمله برد. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد مایکروسافت با حاضر شدن در برابر کنگره به منظور حمایت از پیشنهادی که به سازمان‌های خبری اجازه ‌می‌دهد با یکدیگر برای مذاکره با گوگل و فیس‌بوک متحد شوند، وارد فرصت‌طلبی شرکتی عیان شده است. کنت واکر، مدیر حقوقی گوگل نوشت: آنها به بازی آشنای حمله به رقیبان و لابی برای مقرراتی که به نفع منافع آنها خواهد بود، متوسل شده‌اند. بیانیه گوگل پیش از جلسه کمیته ضدانحصارطلبی مجلس امریکا به منظور بررسی پیشنهادهایی برای کمک به ناشران منتشر شد. برد اسمیت، رییس مایکروسافت، قرار بود به نفع این مقررات پیشنهاد شده که از سوی دیوید سیسیلین، رییس این کمیته و نماینده دموکرات رودآیلند معرفی شده است، شهادت دهد.  این دو شرکت فناوری تا حدودی تحت تاثیر فشار قانونگذاران و رگولاتور بر سر قدرت فوق‌العاده‌ای که در زندگی امریکایی پیدا کرده‌اند، برای ضربه زدن به یکدیگر تلاش ‌می‌کنند. تنش‌ها میان مایکروسافت و گوگل مدتی است که شدت گرفته اما این خصومت در روزهای اخیر که مدیران دو شرکت بر سر بحران‌های مربوط به خود در لاک دفاعی فرو رفته‌اند.، علنی شده است. 

 

ارسال نظر