دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۵۸

تولید اخبار جعلی بر مبنای اطلاعات هک شده واکسن کرونا

هکرهایی که اطلاعات برخی واکسن‌های کرونا را در جریان یک حمله سایبری علیه آژانس پزشکی اتحادیه اروپا دزدیده بودند، از این اطلاعات برای تولید اخبار جعلی سوءاستفاده کردند. به گزارش مهر به نقل از زددی‌نت، هکرهای یادشده قبل از آنکه اطلاعات واکسن‌های کرونا را در اینترنت منتشر کنند، از این اطلاعات برای دروغ‌پراکنی در مورد واکسن‌های کرونا استفاده کردند. آژانس پزشکی اتحادیه اروپا می‌گوید سابقه این حمله به ماه نوامبر بازمی‌گردد و در جریان آن اطلاعات زیادی در مورد روند ارزیابی و بررسی واکسن بیماری کرونا به دست آمده است. این اطلاعات از برخی ایمیل‌های محرمانه آژانس مذکور به دست آمده است. هکرها اطلاعات به دست آمده از این ایمیل‌ها را عیناً در اینترنت منتشر نکرده‌اند و با دستکاری آنها تلاش کرده‌اند کاری کنند که مردم تصور کنند با تزریق واکسن هم امیدی به ایجاد مصونیت در برابر ویروس کرونا نخواهد بود. هنوز مشخص نیست چه افرادی عامل حملات هکری مذکور بوده‌اند و چرا آنها ایمیل‌ها و اسناد هک شده را بدین شیوه دستکاری کرده‌اند. انتشار چنین اخبار و اطلاعاتی بدگمانی و برخی تئوری‌های توطئه در مورد ناکارآمدی واکسن‌های کرونا را تشدید می‌کند. پیش از این سازمان بهداشت جهانی، مرکز امنیت سایبری انگلیس، مایکروسافت و غیره در مورد حملات هکری به مراکز بهداشت و درمان، شرکت‌های داروسازی، دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌های درگیر در روند تولید واکسن کرونا هشدار داده بودند.

فیس‌بوک در کشور ترکیه نماینده تعیین   می‌کند

فیس بوک در واکنش به قانون جدید ترکیه اعلام کرد نماینده‌ای در این کشور تعیین می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فیس‌بوک روز گذشته اعلام کرد فرآیند تعیین یک ماهیت قانونی به عنوان نماینده محلی این شرکت در ترکیه را آغاز کرده است.اقدام مذکور جهت همخوانی با قوانین جدید شبکه‌های اجتماعی در ترکیه است. این قانون به مقامات ترکیه اجازه می‌دهد به جای مسدود کردن دسترسی، محتوای ناقض قوانین را از شبکه‌های اجتماعی حذف کنند. شرکت‌های دیگر نیز در راستای قوانین جدید اینترنت ترکیه، نمایندگانی در این کشور تعیین کرده‌اند. یوتیوب (متعلق به آلفابت) نیز ماه گذشته از تصمیم مشابهی خبر داد. طی ماه‌های گذشته فیس بوک، یوتیوب و توییتر به دلیل نقض قوانین با جریمه‌هایی در ترکیه روبه‌رو شدند. طبق قانون این کشور کشورهایی که از قانون پیروی نکنند در نهایت پهنای باند آنها ۹۰ درصد کاسته و دسترسی به آنها مسدود می‌شود.

پارلر با حمایت  روس‌ها 

آنلاین  شد

وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر (Parler) که محبوب راستگرایان افراطی امریکایی است، با کمک یک شرکت فناوری روسی موفق شد آنلاین شود. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پارلر در پی قطع میزبانی وب توسط شرکت آمازون و سایر شرکایش به دلیل مدیریت ضعیف محتوایی که از سوی کاربران ارسال می‌شود و به خشونت تشویق می‌کند، قطع شده بود. وب‌سایت پارلر روز دوشنبه دوباره قابل دسترس شد با این همه تنها پیام مدیرعامل آن به چشم می‌خورد که وعده داد در تلاش برای احیای فعالیت است. رونالد گیلمت، کارشناس زیرساخت به رویترز گفت: آدرس پروتکل اینترنتی مورد استفاده پارلر متعلق به شرکت DDos-Guard بود که تحت کنترل دو مرد روسی قرار داشته و خدماتی از جمله حمایت در برابر حملات داس فراهم می‌کند. اگر وب سایت پارلر به‌طور کامل احیا شود، کاربران آن می‌توانند دوباره پیام‌ها را مشاهده کرده و کامنت اظهار کنند. بسیاری از کاربران این اپلیکیشن را ترجیح می‌دهند که در حال حاضر از فروشگاه‌های برنامه رسمی اپل و گوگل حذف شده است. جان ماتز، مدیرعامل پارلر هفته گذشته به رویترز گفت: این شرکت سرگرم مذاکره با شرکت‌های خدمات وب متعدد است. 

 

ارسال نظر