اخبار ویژه

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۶۹۸

بررسی وضعیت شبکه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه

همراه اول باز هم بهترین کیفیت

بررسی وضعیت شبکه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در نت سنج پلاس نشان می‌دهد که اینترنت همراه اول از سایر اپراتورها بهتر است. در بهمن ۱۳۹۸ سامانه نت سنج پلاس با هدف تست کیفیت اینترنت راه‌اندازی شد. هدف این سامانه، بررسی کیفیت اینترنت و مقایسه وضعیت سرویس‌دهی اپراتورها با یکدیگر در مناطق مختلف است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه گفت: نت‌سنج پلاس برای اینکه اپراتورها کیفیت اینترنت بهتری ارایه دهند، راه‌اندازی شده و در این سامانه وضعیت پوشش و کیفیت و همین‌طور شکایت‌های مردمی از اپراتورها به صورت شفاف قرار گرفته است. حالا ما سری به سامانه نت‌سنج پلاس زده‌ایم و وضعیت شبکه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه را بررسی کرده‌ایم که آمار جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. قبل از بررسی آمار باید به این نکته اشاره کنیم که شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف اینترنت توسط کاربران در دوران قرنطینه باعث شده کیفیت و سرعت اینترنت با افت قابل توجهی مواجه شود. طبق آماری که از سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دست آمده، کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در طول دو ماه اخیر به دلیل افزایش ترافیک مصرفی و نداشتن پهنای باند فرکانسی مورد نیاز اپراتورها تا  ۲۰ درصد افت داشته است.

   مقایسه وضعیت شبکه اینترنت  اپراتورهای تلفن همراه

سامانه نت‌سنج پلاس در اردیبهشت ماه ۹۹ وضعیت شبکه اینترنت اپراتورهای سه گانه در شاخص کیفیت اینترنت نسل سوم و چهارم در بخش‌های گروه کاربران تجاری، رتبه در گروه بازی، رتبه در گروه تماس اینترنتی، رتبه در گروه دانلود حجیم و رتبه در گروه وبگردی را به ما نشان می‌دهد. وقتی شما به سامانه نت سنج پلاس مراجعه کنید می‌توانید وضعیت سرعت و کیفیت سرویس اینترنت خود را در محل زندگی‌تان مشاهده نمایید و همچنین به آمارهای مقایسه‌ای اپراتورها در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنید. در بخشی از منو، مقایسه استانی کیفیت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه را می‌بینید که در پنج بخش کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی تنظیم شده است. در هر پنج بخش، اپراتور همراه اول در استان تهران وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل و رایتل دارد.

   رتبه‌بندی وضعیت اینترنت اپراتورها  در استان‌ها

در نهایت به رتبه‌بندی اپراتورهای تلفن همراه در هر استان بر اساس پنج گروه کاربری تجاری، بازی آنلاین، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی می‌رسیم. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که همراه اول در بیشتر استان‌ها و در بیشتر شاخص‌ها جایگاه بهتری در بین اپراتورهای تلفن همراه دارد. همراه اول در شاخص کیفیت اینترنت نسل سوم و در گروه کاربران تجاری در ۱۸ استان، در گروه بازی در ۲۰ استان، در گروه تماس اینترنتی در ۲۰ استان، در گروه دانلود حجیم در ۱۶ استان و در گروه وبگردی در ۱۹ استان رتبه اول را دارد. در شاخص کیفیت اینترنت نسل چهارم نیز همراه اول در گروه کاربران تجاری در ۱۶ استان، در گروه بازی در ۱۷ استان، در گروه تماس اینترنتی در ۱۶ استان، در گروه دانلود حجیم در ۱۳ استان و در گروه وبگردی در ۱۶ استان وضعیت بهتری نسبت به دیگر اپراتورها دارد.

خرید اقساطی و آنلاین  در طرح بانک پاسارگارد

سپرده‌گذاران بانک‌پاسارگاد، در طرح خرید آنلاین اقساطی، می‌توانند به پشتوانه سپرده خود، به‌صورت آنلاین و اقساطی خرید کنند.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، در طرح خرید آنلاین اقساطی بانک‌پاسارگاد، مشتریان دارای سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری بدون دسته چک و سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت، این امکان را دارند که پس از عضویت در طرح و وثیقه نمودن سپرده خود، تا سقف 90 درصد مبلغ سپرده، به‌صورت «اقساطی»، «طبق شرایط توافقی با فروشگاه» و «بدون پرداخت کارمزد به بانک»، کالا یا خدمات موردنظر خود را از فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد با بانک خریداری کنند. بر اساس این خبر، در این طرح سپرده‌گذاران ضمن بهره‌برداری بیشتر از سپرده خود، می‌توانند کالای مورد نظر را با پرداخت اقساط انعطاف‌پذیر مطابق با شرایط خود، تهیه کنند. هموطنان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره 82890 تماس حاصل کرده یا به سامانه CRM در سایت این بانک به آدرس  https://www.bpi.ir/crm مراجعه کنند.

حرکت قطار پروژه‌های شهری روی ریل دیپلماسی

شهردار و مدیران شهری اصفهان، برای تسریع در اجرای طرح‌های شهر و بهره مندی از توان بخش‌های مرتبط، دیدارها و گفت‌وگوهایی را با مدیران ارشد کشور داشتند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان طی سفر یک روزه به تهران دیدارهای تاثیرگذاری را برای همفکری و تعامل با مدیران ارشد کشور به منظور حل بهتر مسائل شهر اصفهان داشت. قدرت‌الله نوروزی در یکی از این نشست‌ها با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جلسه داشت که در این جلسه در خصوص برخی مشکلات کلان‌شهر اصفهان که نیازمند همکاری و اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی بود، رایزنی شد.  طی نشست شهردار اصفهان و وزیر راه و شهرسازی همچنین در زمینه تدوین برنامه جامع شهر اصفهان که اکنون زیرنظر وزارت راه و شهرسازی برای اولین‌بار درکشور با رویکرد مشارکتی و از سوی شهرداری و شورای شهر اصفهان در حال تدوین است، تبادل نظر صورت گرفت. 


 

ارسال نظر