اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۷۸۳۳

کشف ۱۳ آسیب‌پذیری امنیتی در اندروید

افتا | گوگل اولین به‌روزرسانی امنیتی اندروید در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. این به‌روزرسانی در پی کشف ۱۳ آسیب‌پذیری در این سیستم عامل ارایه شده است. در اولین به‌روزرسانی امنیتی اندروید در سال جدید میلادی، ۱۳ آسیب‌پذیری مهم که نسخه‌های اندروید ۷,۰ و ۷.۱.۱ و ۷.۱.۲ و ۸.۰ و ۸.۱ و ۹ با آن مواجه بودند، رفع شده است.

اندروید یک سیستم عامل منبع باز و یکی از اهداف اصلی مجرمان اینترنتی است و میزان حملات به کاربران اندرویدی هر روز افزایش می‌یابد. زیرا کاربران اندروید به درستی وصله‌های امنیتی را اعمال نمی‌کنند. از ۱۳ آسیب‌پذیری رفع شده، یک مورد آنها با درجه حساسیت «بحرانی» رده‌بندی شده است و سایر آنها با درجه حساسیت «مهم» رده‌بندی شده‌اند. آسیب‌پذیری بحرانی به مهاجم اجازه اجرای کد از راه دور، با استفاده از یک فایل خاص برای اجرای کد دلخواه را می‌دهد.

بومی‌سازی فناوری ERP توسط دانش بنیان‌ها

آی‌سی‌تی‌پرس| در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان با ورود به مباحث فناوری و انتقال دانش و تکنولوزی توانسته‌اند گام‌های خوبی را بردارند به گونه‌ای که برخی از دانش‌ها و فناوری‌های خارجی را بومی کرده‌اند، از همین رو این شرکت‌ها می‌توانند طرح جامعی از ERP را در کشور بومی‌سازی کنند . بزرگمهری نایب‌رییس انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری استان تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ در تمام دنیا از ERP استفاده می‌کنند، حال اینکه در ایران این دانش زیاد شناخته شده نیست، چرا که با دانش و سیستم ERP می‌توان هزینه‌ها را پایش کرد و در بحران‌های اقتصادی با کمترین ریسک کار خود ادامه دارد . وی افزود: در حال حاضر در صنعت پتروشیمی ایران از این سیستم استفاده می‌شود و بسیاری از شرکت هانیز باید از این سیستم و فناوری استفاده کنند تا همگام با دانش روز قدم بردارند و خود را با استانداردهای جهانی مطابقت دهند . پریسا رادمهر بنیان گذار گروه دانش بنیان ایلیا، از بومی‌سازی این دانش به دست محققان و متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: با همکاری که با یک شرکت هندی داشتیم توانستیم دانش ERP را به کشور منتقل کنیم و مطابق با برنامه‌ها و اهداف خود آن را بومی‌سازی کنیم . وی تصریح کرد: همچنان همکاری یا هندی‌ها ادامه دارد و درصدد هستیم تا صفر تا 100 این دانش را بومی‌سازی کنیم . همچنین احمد تولایی عضو هیات‌مدیره سازمان فناوری و اطلاعات مگفا، بیان این مطالب به ضررورت بومی‌سازی این فناوری اشاره کردو گفت: بهینه‌سازی منابع انسانی و مالی، ‌تجهیزات، ‌برنامه‌ریزی از جمله دستاورهای دانش ERP است . این در حالی است که تاکنون شرکت‌های دانش بنیان برای بومی‌سازی ERP قدم‌های خوبی برداشته‌اند .

پلتفرم هوش مصنوعی ThinQ در نسل جدید تلویزیون ها

زومیت | سری جدید تلویزیون‌های هوشمند به خاطر فناوری یادگیری عمیق، صدا و تصویری بهینه شده با کیفیت 8K پخش می‌کنند

این تلویزیون‌های جدید با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی ThinQ AI تجربه متفاوتی از لوازم صوتی تصویری خانگی را ارایه می‌دهند. مدل‌های جدید که در نمایشگاه CES 2019 به نمایش درآمد، از دومین نسل پردازنده هوشمند α و فناوری یادگیری عمیق بهره گرفته و با کمک هوش مصنوعی کیفیت تصویر و صدای بسیار با کیفیتی را به نمایش گذاشت. تلویزیون‌های ال‌جی به لطف وجود این الگوریتم‌های جدید با تحلیل محتوای اصلی بهترین کیفیت صدا و تصویر را ارایه کرده و علاوه بر آن با تشخیص شرایط محیط می‌توانند محتوا را به بهترین نحو به نمایش بگذارند. سری تلویزیون‌های ۲۰۱۹ با استفاده از پلتفرم هوشمند و منبع باز امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از سرویس‌های هوش مصنوعی پرطرفدار در پلت‌فرم‌های دیگر از جمله آمازون الکسا و دستیار گوگل را خواهند داشت. کاربران می‌توانند از راحتی استفاده از قابلیت تشخیص صدا و داشبورد خانگی لمسی و هوشمندی لذت ببرند که با کمک آن می‌توانند بسیاری از لوازم خانگی هوشمند را مستقیما از طریق تلویزیون کنترل کنند.

کابل شارژ آیفون و موبایل اندروید یکی می‌شود

دیلی میل| اپل مشغول بررسی است تا کابل‌های شارژ آیفون و دستگاه‌های خود را از حالت فعلی به «یو اس بی- سی» تغییر دهد. به این ترتیب کابل‌های مورد استفاده دستگاه‌های اندروید برای آیفون نیز قابل استفاده است.به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد تمام کابل‌های شارژر و اکسسوری خود را منسوخ کند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد این شرکت فناوری مشغول گمانه زنی برای عدم استفاده از کابل‌های فعلی است و تصمیم دارد از پورت USB-C برای آیفون استفاده کند.

البته اپل در‌ای پد پرو از «یو اس بی-سی» استفاده می‌کند. این تغییر در صورت اجرایی شدن، سبب می‌شود تمام اپل‌های شارژر برای آیفون‌های آتی غیر قابل استفاده شود. علاوه بر آن با اجرای این اقدام کابل شارژ دستگاه‌های اندروید را می‌توان برای اپل نیز به کار برد.

 

ارسال نظر