اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۴۸

فیلمبرداری 4k با کمک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی

کیک‌استارتر| یک شرکت چینی، نوعی پهپاد خودران ارایه داده که با کمک هوش مصنوعی امکان عکسبرداری و فیلمبرداری را در تمام زوایا برای کاربران فراهم می‌کند.

شرکت چینی «زیرو زیرو رباتیکز»

(Zero Zero Robotics)، نسل جدید پهپادهای خودران خود را به بازار عرضه کرده است. این شرکت در ابتدای این ماه، از تولید پهپاد جدید خود خبر داده بود. عملکرد این محصول غیرمنتظره موسوم به «هوور 2» (Hover 2)،

با کمک هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

هوور 2، یک پهپاد کاملا جدید است که که با دوربین 12 مگاپیکسلی خود امکان عکسبرداری از زوایای گوناگون و فیلمبرداری 4k  را برای کاربران فراهم می‌کند. فناوری‌هایی مانند رادار نوری و هوش مصنوعی، در دوری از موانع و ردیابی، به پهپاد کمک می‌کنند.

سادگی و کارایی هوور 2 برای طراحان آن، بسیار مهم بوده؛ در نتیجه کار کردن با این محصول بسیار آسان است. کاربران، تنها باید چهار «قاب خودکار» (AutoFrame) را انتخاب کنند تا هوور 2، موقعیت و قاب را در حال پرواز در نظر بگیرد و با فشار یک دکمه، عکسبرداری را انجام ‌دهد.این پهپاد، قابلیت عکسبرداری از هر زاویه‌ای را دارد؛ در نتیجه امکان حرکت کاربران و خلاقیت آنها را هنگام عکس گرفتن فراهم می‌کند. هوور 2 برخلاف روش‌های عکسبرداری قدیمی که به حالت خاصی محدود بودند، می‌تواند کاربر را در همه زوایا دنبال کند یا سه عکس را به شکل یک عکس ارایه دهد. دوربین این پهپاد، حرکات کاربر را ردیابی می‌کند تا او را در مرکز عکس نگه دارد.

فناوری رادار نوری به پهپاد امکان می‌دهد بر جهت حرکت تمرکز کند؛ در نتیجه تمرکز دوربین اصلی آن بر کاربر است و می‌تواند از موانع احتمالی دوری کند. الگوریتم‌های ردیابی بر ویژگی‌های منحصربه‌فردی تمرکز می‌کنند تا امکان ردیابی دقیق و ثبات دایمی فراهم شود. رادار نوری، به یک حسگر مجهز است که به پهپاد کمک می‌کند عمق جهت پرواز خود را تشخیص دهند.

دستگیری هکر روس در بلغارستان

انگجت| پلیس بلغارستان یک هکر روس را دستگیر کرده که گفته می‌شود مسوول انتشار حجم زیادی از آگهی‌های تبلیغاتی فریبنده در اندروید است و از این طریق 10 میلیون دلار به جیب زده است.

این هکر که الکساندر زوکوف نام دارد متولد شهر سنت پترزبورگ روسیه است ولی از سال 2010 در وارنای بلغارستان زندگی کرده است و به دنبال صدور حکم دستگیری بین‌المللی برای وی توسط امریکا دستگیر شده است.

اگر چه قرار نیست جزییات تخلفات جنایی وی تا زمان بازگردانده شدن وی به امریکا فاش شود، اما گفته می‌شود که وی با انتشار انبوه آگهی‌های فریبکارانه از طریق شبکه تبلیغاتی گوگل در سیستم عامل اندروید مشکلات زیادی برای کاربران به وجود آورده است. گوگل ماه گذشته آگهی‌های مربوط به این فرد را به حالت تعلیق درآورد.حداکثر مجازاتی که برای زوکوف با توجه به تخلفات وی ممکن است

در نظر گرفته شود 20 سال حبس است. تبلیغات مزاحم وی در بیش از 125 اپلیکیشن اندرویدی نمایش داده می‌شدند. افرادی که این آگهی‌ها را مشاهده کرده‌اند بیشتر اهل کشورهای قبرس، مالت، انگلیس، کرواسی و بلغارستان بوده‌اند.اوج فعالیت شبکه یادشده مربوط به سال‌های 2014 تا 2016 بوده و این هکر برای اداره آنها از بیش از 50 سرور استفاده می‌کردند که با قیمت‌های مختلف کرایه شده بودند.

کشف ۱۳ اپلیکیشن بازی حاوی بدافزار در پلی‌استور

تک کرانچ | ۱۳ اپلیکیشن بازی در پلی‌استور گوگل کشف شده که حاوی بدافزار بوده‌اند. این اپلیکیشن‌ها قبل از حذف بیش از ۵۸۰ هزار بار دانلود شده‌اند.

حدود ۱۳ بازی در گوگل پلی‌استور حاوی بدافزار اندرویدی هستند و بیش از ۵۸۰ هزار بار دانلود شده‌اند.

اپلیکیشن‌های مذکور به عنوان بازی‌های شبیه‌سازی مسابقات رانندگی با خودرو و وانت دسته‌بندی شده بودند.

لوکاس استفانو یک محقق امنیتی اندروید در شرکت ESET یک پیام توئیتری حاوی جزییات این ۱۳ اپلیکیشن بازی را منتشر کرده است. او متوجه شد این بازی‌ها در حقیقت پوششی برای دانلود کردن بدافزار در پس زمینه دستگاه‌ها هستند.

افراد پس از دانلود اپلیکیشن متوجه می‌شدند، نرم افزار نصب شده روی دستگاه شان جعلی است و پس از هر بار باز شدن، به سرعت مختل و بسته می‌شود.

از سوی دیگر سخنگوی گوگل نیز حذف این اپلیکیشن‌ها از فروشگاه اندروید را تایید کرده است.

اگر واقعا این اپلیکیشن‌ها ۵۶۰ هزار بار دانلود شده باشند، این یکی از بزرگ‌ترین نفوذهای امنیتی به پلی‌استور گوگل به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر