همدستی خرید شب عید و خرابی عامل ازدحام در مترو

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۰۴:۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۰۱۱۸۳

شلوغی این روزهای ناوگان مترو منجر شده است که در برخی ساعات توان خدمات‌دهی به این حجم از مسافر را نداشته باشد و برخی شهروندان قید مترو سواری را بزنند. در واپسین روزهای سال، قطارهای مترو تهران مملو از مسافر است و اوج این شلوغی را می‌توان در خطوط یک، ۲ و 3 دید. برخی اعتقاد دارند که افزایش مسافر برای خرید شب عید منجر به شلوغی شده است اما برخی دیگر خرابی‌های پی‌درپی قطارها را عامل این ازدحام می‌دانند. یکی از مسافران مترو در این باره به ایرنا گفت: روز دوشنبه حدود ۴۰ دقیقه طول کشید که در خط یک سوار مترو شوم و قطار هم به دلیل نقص فنی حدود ۴۰ دقیقه با تاخیر رسید و گوینده ایستگاه هم مدام در حال عذرخواهی بود.

او افزود: به‌طور طبیعی در شب عید و با توجه به خریدهای نوروزی شهروندان، میزان مسافران مترو نیز افزایش پیدا می‌کند اما سئوال این است که چرا در حالی که مردم اول صبح به خرید نمی‌روند، همچنان شاهد خرابی قطارها و شلوغی و ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها هستیم؟ یکی دیگر از مسافران مترو در این باره گفت: به دلیل ترافیک و کرایه بالای تاکسی بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند که از مترو استفاده کنند و ضروری است که مدیران نسبت به افزایش شمار قطارها اقدام کنند. وی افزود: مترو ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شد که جمعیت تهران بیشتر از هفت میلیون نفر نبود، اما الان جمعیت تهران به مرز ۱۲ میلیون نفر رسیده است ولی ظرفیت مترو افزایش نیافته که هیچ، بلکه به‌دلیل فرسودگی و خرابی قطارها، این ظرفیت به کمترین حد رسیده است.

خانم سلطانپور اظهار کرد: اگر به‌جای مدیران شهری بودم، تمام اقدامات توسعه‌ای را به مترو اختصاص می‌دادم زیرا اگر مترو توسعه پیدا کند، شاهد این حجم از ترافیک در خیابان‌های شهر نخواهیم بود. اما مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه معتقد است، امکان خرابی قطارها وجود دارد و مساله‌ای طبیعی است اما سعی می‌شود که با مدیریت درست، این خرابی‌ها را به حداقل برسانیم. مسعود درستی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: قطار نیز هم همچون سایر وسایل نقلیه یک وسیله مکانیکی است و امکان خرابی آن وجود دارد اما ما بر اساس چک لیست فنی به‌صورت روزانه سعی داریم قطارها را بدون مشکل فنی اعزام کنیم اما این اعزام‌ها به معنای هیچ گونه خرابی نیست.

وی با بیان اینکه در ماه اسفند استقبال مردم از مترو خیلی زیاد شده است، گفت: سعی کردیم با اعزام قطارهای فوق‌العاده، شلوغی روی سکوها را کاهش دهیم اما با توجه به افزایش پیک صبحگاهی، مسافران با سختی مواجه می‌شوند که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران یادآوری کرد: هم‌اکنون ۲ قطار در خط یک و همچنین یک قطار در خط سه بر اساس شلوغی و کنترل اتاق فرمان به‌صورت فوق‌العاده خدمت رسانی می‌کند.

 

ارسال نظر