در شهر

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۴۸۴

31 شهریور؛ شلوغ‌ترین روز ترافیکی سال 1400

هرساله همزمان با شروع پاییز و بازگشایی مدارس، ترافیک پایتخت نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد. اما امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تحصیل حضوری دانش‌آموزان و دانشجویان، وضعیت ترافیک متفاوت‌تر از قبل شیوع کرونا است. به گزارش ایسنا، ترافیک صبحگاهی روز شنبه -۳ مهر ۱۴۰۰- در مقایسه با روز چهارشنبه گذشته با کاهش در تمام محدوده‌ها مواجه بوده است با این توضیح که ترافیک روز چهارشنبه -۳۱ شهریور- شلوغ‌ترین روز سال ۱۴۰۰ بوده است. بیشترین ازدحام امسال در کل محدوده شهر از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ (۳۱ شهریور) برابر با ۲۶۵ کیلومتر و کمترین ازدحام در کل محدوده شهر (۱۵ خرداد) برابر با ۱۶ کیلومتر است.طبق آمار مرکز کنترل ترافیک شهر تهران؛ ترافیک صبح گاهی در مقایسه با شنبه هفته گذشته افرایش را نشان می‌دهد و تغییرات بسیار معنا‌دار است.همچنین ترافیک در مقایسه با شروع سال تحصیلی در سال گذشته بسیار متفاوت بوده است و با توجه به شرایط کرونایی سال گذشته و عدم بازگشایی مدارس قابل بررسی نیست. درضمن ازدحام دیروز را نمی‌توان مرتبط با بازگشایی مدارس و دانشگاه دانست چون روند تغییرات افزایش ترافیک از ابتدای شهریور شروع به تغییر کرده است.بر اساس این گزارش، همچنین از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح دیروز، ۲۴ مورد تصادف و ۳۲ مورد خرابی خودرو در معابر گزارش شده است.

برنامه‌های تازه برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه‌های تازه برای نوسازی بافت فرسوده داریم، گفت: هماهنگی دولت و مدیریت شهری و بهره‌مندی از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی منجر به تسریع در نوسازی بافت فرسوده پایتخت خواهد شد.مهدی چمران، رییس شورای ششم شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع نوسازی بافت فرسوده اظهارداشت: این مساله یکی از رویکردها و اولویت‌های ما در مدیریت شهری جدید است، باید برنامه‌های نو و تازه‌ای در این زمینه آغاز کنیم. وی گفت: نتیجه برنامه‌هایی که داریم را زمانی که بخواهیم عملیاتی کنیم اعلام خواهیم کرد تا خدای ناکرده وعده بیجا نداده باشیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به موضوع نوسازی بافت فرسوده به ویژه در نقاط جنوبی پایتخت داریم، گفت: بافت فرسوده یکی از مطالبات شهروندان است که ما تلاش خواهیم کرد برنامه‌ریزی‌های لازم را با همکاری علیرضا زاکانی شهردار تهران انجام دهیم.

چمران با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در شورای چهارم به‌طور ویژه پیگیری و اجرا شد نوسازی بافت فرسوده بود، خاطرنشان کرد: در دولت جدید هم وزیر راه و شهرسازی بحث‌هایی را در این زمینه داشته است که ما این موارد را نیز دنبال خواهیم کرد.چمران با بیان اینکه تعامل دولت و مدیریت شهری در پیشبرد برنامه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است، گفت: مدیریت شهری حتما حداکثر تعامل را با دولت خواهد داشت.  هماهنگی دولت و مدیریت شهری و بهره‌مندی از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی منجر به تسریع در نوسازی بافت فرسوده پایتخت خواهد شد.

 

ارسال نظر