جزئیات رشد صنعتی در آذرماه

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۰۷:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۶۲۴
جزئیات رشد صنعتی در آذرماه

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص پایش بخش صنعت و معدن در آذرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به ترتیب افزایش ۱۲.۹ و ۱۵.۷ درصدی داشته‌اند.

دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذر ماه ۱۴۰۱؛ بخش صنعت و معدن» اعلام کرد که در آذر ماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

بر اساس این گزارش شاخص تولید و فروش آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲.۹ و ۱۵.۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش ۲.۷ و ۳.۶ درصدی مواجه شده است.

رشته فعالیت خودرو و قطعات در این ماه رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸.۴ و ۸۶.۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵.۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین‌آلات و تجهیزات در آذر ماه روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵.۵ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید: در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۲ دهم درصدی را ثبت کرده و رشد نقطه به نقطه به ۳۵.۴ درصد رسیده است.

بنا بر این گزارش، میانگین سالانه شاخص قیمت هم در آذرماه ۱۴۰۱ روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ۲.۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجدد با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹.۳ درصدی داشته است.

 

ارسال نظر